Thursday, August 30, 2012

Hangus....

.




Janganlah hanya apabila sudah hangus, barulah kelam-kabut nak padamkan api.


Deru angin perubahan kadangkala membuatkan kita tercungap-cungap mencari nafas sekata yang tertinggal dipermukaan gelora. Kadangkala juga taufan itu menolak kita ke belakang, lantas kita terhimpit diantara kekosongan yang 'awang-uwung' dan nilai-nilai baik yang semakin punah. Aku bukan seorang yang konservatif mutlak namun aku amat berharap agar sedikit kebebasan diberikan kepada masa silam untuk terus bermanifestasi di zaman moden dan kekal teguh memegang panji-panji falsafahnya (yang sesetengah dari kita memikirkan ianya terlalu kolot untuk diendahkan).


Pada satu hari nanti, ya, pada ketika waktunya nanti, aku takut segala-galanya telah pun terlambat dan kita semua gawat dalam tewas apabila kita tidak kenal siapa kita lagi.


Aku tak cakap pasal apa-apa. Itu hanyalah pandangan semasa yang aku fikirkan secocok dengan foto di atas tu. Dan mungkin juga secocok dengan sesetengah dari kita ini. Aku tak mampu berterus terang dalam hal-hal sebegini jadi mohon jasa baik untuk difikirkan bersama-sama. Selebihnya, mari kita kongsikan bersama-sama...












.

14 comments:

Anonymous said...

dalam tu...

Lady Windsor said...

a ahh...dalam..

aza ni said...

a ah dalam....sangat....kailku tak mampu menduga...aku takat tasek pun tak sampai dasar ni kan lautan pacific..

tasekM said...

ko terus terang je bulih...?

:D



.

Nizam.Ariff said...

SM,
dalam la jugak....





LW,
oleh kerana ianya falsafah, walau sejengkal, ia masih dikira dalam...



Azani,
apa nak jadi dgn dunia sekarang ni... huhuhuhu




TM,
tak boleh, nanti masuk lokap... keh keh keh

aza ni said...

sms boleh

Nizam.Ariff said...

azani,
bukan ke sms pun dipantau?

tu yang kes blackberry nak kena gam dek banyak negara sebab nak protect customer secrecy...kan?

aza ni said...

ala...kaukan terror kau buat dlm kod rahsia...hi hi

aza ni said...

susah sangat kita ngeteh kat tangkak...tempat sifu tu...hi hi

sepa said...

ini lagu Helloween.

kejap. lagu nih zaman vocal Kai Hansen ke atau Michael Weikath?!

Nizam.Ariff said...

Azani,
ko minum kat Muar, aku minum kat S,Alam... kita tos sama-sama.. amacam? hahahaa




sepa,
ni zaman ke-3 kut... M. Kiske

aza ni said...

hi hi...oklah...bismillahirrahmanirrahim

aza ni said...

ini pasal pru 13 ke?

Nizam.Ariff said...

azani,
takde la.. ini lebih kepada nilai kemanusiaan sejagat...

rakusnya para kapitalis...

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com