Saturday, September 29, 2012

Kata-kata hikmah pada hari ini...

.


Sebagus mana itik emas pun 
jika ia pincang dan
kalau dipaksa teran jua
bukan telur emas yang keluar
hanya tahi itik yang akan terpancul keluar


Lebih ngeri,
kalau itik emas itu sedang senggugut
jangan diharapkan telur emas... langsung!
 





.






8 comments:

sepa said...

hahaha... sungguh hikmah. :D

enchikseseorang said...

tak tahu nak gambar kan emosi

nak gelak ke atau sedih?
:P

Granny Hani said...

Kena study lama lama sikit ni baru boleh ulas...

tasekM said...

ko ada bela itik period eh..?


kahkah


.

ckLah @xiiinam said...

Diba ada lagi stok pil tahan sengugut. Nak bagi kat itik tulah.....kesian.

Nizam.Ariff said...

sepa,
hahaha....;)


enchikseseorang,
jap.. aku pun tengah fikir apa perasaan aku masa tulis tu.. hahhaa



Hani,
kalau difikirkan, memang dalam maksudnya... porahhh! hahaha



TM,
itik kalau peyed dia tak nak bertelur... dia majuk... .hahaha



cklah,
kalau itik tu makan ubat tu, nanti bulu-bulkunya habis gugur... hahaha

Lady Windsor said...

Adehhh
tak mentahan aku itik boleh senggugut...itik serati ke itik nila tu weiii....ekekekek!

Nizam.Ariff said...

LW,
itik seratila.... sedap sikit bunyi suaranya...hahaha

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com