Monday, September 24, 2012

Lelaki yang berisiko tinggi

.

"How much can you control your risk?"

Utar lelaki 'ganteng' berkemeja dilipat di lengan.

Gaya mundar-mandirnya membawa keluar fikiran aku melayang jauh dari bilik mesyuarat.
Melayang, menerawang kepada seorang sahabat aku yang bekerja di syarikat lain yang berkembar puncaknya.

Sahabat aku itu pernah mengutarkan soalan "Adakah risiko itu milik individu atau milik satu jabatan?"
Seperti yang berlaku di bilik mesyuarat sekarang ini, aku tak berikan apa-apa jawapan.





Kerana, jawapan yang aku berikan mungkin juga mengandungi risiko kepada aku juga kepada dia.
Tapi, aku belum terfikir sampai nak cekik-cekik atau gantung diri...

Hidup ini penuh dengan risiko.
Berani atau tidak, setiap saat risiko itu menyapa ... antara kita sedar atau pun tidak.







.

15 comments:

bukankosong said...

ya benar

kita kena bijak menangani nyer

LydSunshine said...

Sape posing tgh baru presentation tu? RIsiko pada diri sendiri la yang paling kita takut.

Nizam.Ariff said...

bukankosong,
aku bukan hari2 jadi bijak...itu masalahnya. sepandai2 tupai pun, ketanah akhirnya... hahaha





LyDS,
Itu kawan aku...
aku tak posing gaya gitu....seksi sangat.. hahaha

tasekM said...

nanti aku nk suruh BK ambik gambor ko tgh pose gitu la pulak...

:p




.

Nizam.Ariff said...

TM,
ko nak aku lentik-lentik sekali ke?

Lady Windsor said...

style kerja aku pun berisiko pada setiap patah perkataan dan aku pun berisiko jugalah nak dapat darah makin tinggi....


aku rasa ko pun suka pose cenggitu kan...ala ngaku je lah...

Nizam.Ariff said...

LW,
aku lentik jari pun dah ada yang menyelap nanti.. tu yang tak mau tu.. keh keh keh

Lady Windsor said...

beb menyelap tu apa? hmm...

Nizam.Ariff said...

LW,
menyelap? hahahaha...
nanti aku ceritakan........

Lady Windsor said...

Ala nak kena tunggu le pulok yer..

amn said...

whitboard mahal...

sha83@kaizer said...

setuju sangat sangat ...

Nizam.Ariff said...

LW,
aku dah post dalam entri baru tu.... cari la eh.. hahaha


azani,
mahal pun bukan aku yag punya.. hahaha


sha83,
terima kasih kerana bersetuju...

sepa said...

...dan dijamu oleh 'hazard'.

dia tengah buat 'risk matrix' ke tuh.?!

Nizam.Ariff said...

sepa,
tak..
dia tengah isi risk table

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com