Wednesday, November 14, 2012

Awang yang datang dari kampung...

.

Ya, aku kerja kilang tapi nama aku bukan Awang...





Lirik:

Awang datang dari kampung
Dari kampung dia datang
Mendapat kerja kilang
Pergi pagi pulang petang
Tak kisah biasa...

Awang berambut panjang
Panjangnya rambut Awang
Anting2 di telinga kiri
Tatto sauh di lengan kanan
Tak kisah biasa...

Awang suka sendiri
"Makwe boleh cintan takdak"
Tiba malam mesti ke padang
Tengok orang lalu lalang

Kepala sakit tengok wayang
Lebih baik layan "thrash"
Untung2 boleh hilang
Bayang datuk sawah ladang

Dunia cerita ada senang
Falsafah hidup dan pegangan
Semua sudah ada dalam
Lagu "sodom...Metallica"

Alamat di "sub-urbun" haram
Sebumbung mat indon padang
Hidup sentiasa tak tenang
Selisih terjumpa "jembalang kota"

Kepala terantuk tiang
Baru teringat pesan
Limah yang anak satu
Agar pulang cukup bulan
Tak kisah biasa...


 ~ Wings ~





8 comments:

Kesuma Angsana said...

layan ajelah ye

Nizam.Ariff said...

KA,
minggu2 yang tak de semangat nak keje memang kena selalu layan kepala, kak.... hahaha

Ujie said...

sempoi je lagu ni..tak penah tau pun.

Jna marcello said...

NAPE NA XPERNAH TAW PASAL LAGU NI?

Nizam.Ariff said...

Ujie,
sebab tu lagu lamaaa.... hahaha


Jna,
Sebab ko muda lagi.... silap2 ko pun belum lahir lagi masa lagu tu tgh hits... hahaha

sepa said...

lagu feveret kita dulu2 ar... aku pernah nyanyikan depan Jawe... :)

ckLah @xiiinam said...

Ohhh...ada lagu ni?

Teringat masa berlakon Lembinh Awang Pulang Ke Dayang di pentas Panggung Eksperimen UM setiap kali terpandang nama Awang. ( Errr...teringat Awangnya lah....:)

Nizam.Ariff said...

sepa,'
Jawa bukan rocker.... hahaha


CKlah,
lembing awang ada kuasa sakti.... hahaha

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com