Wednesday, December 5, 2012

Ada 7 manusia berwajah seakan-akan sama di dunia

.

Aku pernah dengar yang katanya ada 7 manusia di dunia ini berwajah hampir sama. Bak kata orang, seiras tak tumpah. Ini bermakna, ada 6 orang lagi di dunia ini yang mempunyai wajah seperti aku. Aku cuba buat eksperimen.

Jadi, aku cuba cari 6 orang mereka di laman maya dan lihat jika wajah mereka ini mirip aku. Mula-mula, mata dan dahi. Mata aku sepet-sepet sikit kerana berdarah campuran yakni berdarah merah dan berdarah putih. Dahi aku agak lebar dan ke depan sedikit. Makanya, mata dan dahi aku ada iras-iras begini:


Kemudian, hidung pula. Aku orang nusantara jadi hidung aku agak kembang-kembang sikit. Lebih kurang macam ini:


Mulut aku pula lebar-lebar sikit dan berbibir nipis. Pipi juga agak tembam dan sedap untuk dicubit oleh jari-jari halus. Lebih kurang begini:





Setelah sudah, maka aku pun cantumkan ketiga-tiga foto itu untuk membentuk rupa yang iras-iras aku. Mengikut firasat aku, beginilah rupa 6 orang lagi yang seiras aku:







Ok.
Nah ambik baldi seorang satu...


.

24 comments:

fifie said...

fie ada iras miranda kerr setelah dicantum. hahahaha

tasekM said...

mintak nyawaaaa....
mintak nyawaaaa...







.

oshinz said...

kahkahkah.. tak menahan. nak abg aaron je.

Nizam.Ariff said...

fifie,
eh... memang iras saling tak tumpah ko dgn miranda...


TM,
Dah dua kali ko lemas nih... aku nak ambik kesempatan la... hahaha



Oshinz,
nama dah dekat2 sama nih... jantina pun dah sama... mesti iras pun dekat2 sama ni.. hahaha

Aishah Jahirah said...

amboi..last2 jadi AA ye...
hee rasanya dah lebih 7 kembar muka...

Nizam.Ariff said...

Aishah,
ye ke dah lebih nih....?
ye tak ye gak... semua pompuan ngaku laki dia orang ada iras2 AA... hahaha

Jna marcello said...

Awk cantum muka Na plak tgk jd siapa lakss hiks ;)

sepa said...

Cheh.!... Ptui.!!! Aku nak muntah.! Uwek uwek uweeekkk.!!!
.
Kureng asem...!!!

:p

amn said...

ok gak....org kata AA nak iras kau...

aku masa remaja duuluuu depa jata nak iras yul brynner


kini cam rpk....


ish ish


CiKPuaNLawA said...

alamakkk.....

Malik... larikkkk

Nizam.Ariff said...

Jna,
Kalau cantum-cantum, akan jadi Jna juga kerana itu dah cantik... hehehe..



Sepa,
cer ngaku kat aku... ko muntah sebab buruk atau sebab ko jeles?

hahahaaa



azani,
eh... ok je tuh... hahaha



CPL,
Lu tak bleh lari mana-mana.... KL ni gua sudah kepung.... kata Malik. hahaha

sudipVSsenduk said...

hujung jari letak di bahu, mata pandang atas, jelir sikit lidah... Pleaseeeeee

Nizam.Ariff said...

Sudip,
Alaaa..... tak baik tau tak nak pecaya ... hahahaa

LydSunshine said...

Ohh.. saya sungguh 'percaya'.... Mintak otograp nizam. Heheheh.

Nizam.Ariff said...

LyDS,
nanti selepas jadi pelakon... hehehe

Lady Windsor said...

wahahahaha..oii maaf lah aku tak boleh berhenti sengeh depan pc ni woiii..

ok ok aku percaya ko punya cantuman wajah cenggitu...dahh..puas hati?

Granny Hani said...

Hahahaahaaa...aduhh sakit perut gelak!

sepa said...

tak eh. aku tak jeles.!

*cuma, sekiranya kepalahotak aku ikut satu-satu gambar tuh dan cantumkan. sepatutnya gambar-hasil ialah :

'bushman' dalam criter God Must Be Crazy... hehehe

Nizam.Ariff said...

LW,
Ko kena percaya sebab ko tak pernah jumpa aku.... keh keh keh



Hani,
Betul.. sama.. percayalah...
hahaha




Sepa,
Ko jangan prejudis...
Kita dah tak ketemu lebih 15 tahun...
macam-macam dah jadi kat tubuh aku... akhirnya, aku jadi macam tu....

Lady Windsor said...

mwahahaha ko tau tak entry ko yg ini paling buat aku rasa nak ketawa non stop...sungguh!

sangat berjaya parodi ini..aku suka!

aku suka ayat ambik baldi satu sorang tu..memula baca aku rasa maca ehh siyesnya ayat ko..

Nizam.Ariff said...

LW,
Syukur... aku mampu buat ko ketawa... hahaha

ASH said...

terbaikkkkkkk!!

Nizam.Ariff said...

ash,
akak pernah jumpa aku.
amacam, ada rupa dia tak?
hahahaha

ASH said...

bak baldi tadi...
hahahahahahahaahahahha

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com