Friday, December 7, 2012

Mind your language...

.



Hish! Huh! Samseng! Dia ingat aku tak nak bayar ke apa?

Sekali sekala terasa juga hati aku bila tiap kali aku bayar parking di SACC Mall kena jerkah dek mesin automatik untuk bayar parking ni. Aku tahu, mesin sebegitu tak ada perasaan tetapi aku manusia dan manusia ada perasaan. Begitu pun, masih manusia juga yang masukkan perkataan-perkataan itu. Adakah manusia itu tidak punyai perasaan?

Kita perlu sensitif dalam menggunakan kata seruan kerana kalau tidak kena pada konteks ayat, ia sungguh menjengkelkan hati orang yang membacanya.




.

16 comments:

oshinz said...

kalau tak bayar boleh keluar dari tempat parking ke? ape lah..

Jahirah said...

smlm patutnya free parking 2jam pertama,tp mesin tu suh baya kat autopay singgit gak.wuu bengang kena reverse blk.dah la belakang ada kete q.kalau mesin tu ada perasaan, nak je bg tanda seruan kat dia...huhuu

sepa said...

aku rasa lepas depa tulis 'please pay !', buh pula gambar budak cute penuh senyuman, ada lesung pipit di pipi, dan ada tahi lalat pula di pipi kanan, matanya bersinar2 kaler hijo-muda... ok la sikit, kan.! :)

Jna marcello said...

AHAHAHA baru 1st time Na taw ni..selalu Na pg sane parking luar je..
BIADAP sgt kekeke

Nizam.Ariff said...

oshinz,
dah nama pun parking berbayar... hahaha


Aishah,
Hah.. itu memang menginaya orang... muka tebal lagi.. huhuhhu


Sepa,
weh... display macam tu mana bleh letak gambor ayu2. Kalau letak gambor Super Mario boleh la...


Jna,
Eh, bukan ke parking luar kena bayar kat autoteller gak ke? Kecuali kalau parking kat tepi jalan tu la...

bukankosong said...

tulah

tukang setting tak pikir ke?

karang ada yg kecik hati

Nizam.Ariff said...

bukankosang,
bukan karang tapi sekarang pun aku dah kecik hati... hahaha

Anonymous said...

nasib baik ada perkataan `please' tu...

ewanthology said...

Bukan salah mesin, salah manusia yg buat mesin tuuu

Nizam.Ariff said...

SM,
Hah...nasib baik ada...



The Malay Male,
Ya, salah orang yang setting tu...

tasekM said...



ala ko nih.... dgn mesin pun nk sentap.

:p



.

aza ni said...

apa kata letak tanda soal?

ha ha ha

Lady Windsor said...

aku pernah hilang teket parking kat mines..ingat nak tipu mesin..kena bayar denda sampai 50 hengget cisss! sekali jumpa security aku tenyeh mata dan terkenyit sket..terus dapat percuma...hehe

ehh ada kaitan tak dengan entry ko neh?

Nizam.Ariff said...

TM,
jiwa aku lembut, ok...
Lembut dan pink...


Azani,
betul gak tu....


LW,
Ada.. maknanya guard tu nak ngorat ko... hahaha

Lady Windsor said...

hahaha pandainya jopan ko..aku aku cayer!

Nizam.Ariff said...

LW,
dah tak ada jawapan lain...

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com