Thursday, January 24, 2013

Misteri kereta berwarna oren di parking lot...

.





Kita tak boleh percaya hanya dengan melihat. Walau pun mata kita merupakan deria yang kita sangka paling berguna dan paling banyak digunakan, sebenarnya ada deria lain yang lebih banyak digunakan.

Kalau kita tidur, mata kita terpejam, kelopak mata tertutup (kecuali mereka yang boleh tidur dengan mata terbuka). Kalau tidur selama 6 jam dalam satu hari, bermakna kita hanya gunakan deria mata selama 18 jam sahaja dalam sehari.

Sedangkan hidung, telinga, lidah dan tangan tidak pernah tertutup ketika kita tidur.

Mungkin apa yang kita lihat kadang-kadang hanyalah ilusi.







.

14 comments:

sepa said...

teknik dah ahli silap mata...!!!

kreta oren tuh memang takder kat situ, kan.?!

jeb said...

kereta oren yang dilihat tu sebenarnya ada..tapi kedudukannya adalah selang beberapa kereta di kiri atau kanan..aku rasa ini mainan pantulan cahaya..

Daddy Ziyyad said...

takleh carik makan David Blaine macam ni..bahahaha

Jna marcello said...

YANG NI BEBTUL X FAHAM..

tasekM said...

hohoho... nizam blaine....



.

the malay male said...

cermin tu buat lokasinya mengelirukan

amn said...

tunjuk ajar kami sifu

Nizam.Ariff said...

sepa,
Ada.... kereta oren tu ada... kalau tidak, takkan imejnya masuk dalam filim.... hahaha


Jeb,
memang pantulan cahaya, masalahnya terpantul dari mana? Sedangkan kereta putih yang disebelah kereta kuning tu elok je tak berubah....


Daddy Ziyyad,
.... Aeron Blain... baru menendang sikit... hahaha



Jna,
Cerita entri aku macam tak de kena mengena dgn video tu.... awak tengok video tu je...



TM,
Hi, I'm Blaine.... Aeron Blaine..
Keh keh keh



The Malay Male,
Hahaha.... cermin di atas cermin, itulah jadinya....


Azani,
kena khatam buku Fizik dulu... hahaha

amn said...

mohon izin nak share di fb,sifu

amn said...

kredit tu akuyangakut

Nizam.Ariff said...

azani,
Ok.. no problem.
itu memang dari kamera handphone aku. aku tak cilok mana-mana, so takde yang nak saman ko

amn said...

terimakasih

amn said...

terimakasih

Nizam.Ariff said...

Azani,
sama-sama...

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com