Friday, January 4, 2013

Sayang sayang buah kepayang...

.

Versi buka pintu pagar untuk kereta masuk ke perkarangan rumah.



Mula-mula dulu....

"Abang dah balik?"
"Tak pe, tak payah keluar rumah..." kata Hasri ketika keluar dari kereta lalu terus membuka pintu pagar.


Beberapa tahun selepas itu...

*tit... tit... tit*
SMS berbunyi "Sayang, tolong buka pintu pagar. Abang dah nak sampai"


Beberapa tahun lagi selepas itu...

*Ponnnnnn.... ponnnnn!*
'Huh! laki aku dah balik rupa-rupanya.' kata Nita dalam hati.





.

15 comments:

tasekM said...

5 tahun lepas tu.

'Mana la laki aku ni tak balik2...' kata Nita sambil main pintu pagor.




.

amn said...

sambil main pintu, nita terfikir nak sorok semua pisau dan parang besi,gantingan pelastik

Ellie Mariana Abdullah said...

Ada kalanya Nita terfikir lagi bagus kalau lakiny atak balik terus

kucingorengemok said...

'mana tak balik-balik bawak burger ni...?' nita berleter sorang sambil bergayut kat pagor

Daddy Ziyyad said...

kah kah kah...
at least gua miskol bini gua mintak bukak gate...

moralnya?: pasang autogate :P

Nizam.Ariff said...

Sebelum tu, aku nak gelak terbahak-bahak dengan Mama baca komen KOG...!

KOG,
KAH KAH KAH.... macam tau-tau je ko ek... ko duduk rumah sebelah ek?



TM,
Sedih pulok aku bayangkannya... huhuhu


azani,
kalau dibuat macam cili pengantin, nyeri aku weh...(cili merah dibelah 4)


Waterlily,
Itu kalau dah pukul 2 pagi tak balik2 sedangkan mata Nita dah kuyu nak tido...



Daddy Ziyyad,
Miskol? itu adik beradik SMS gak Doc.... kejam gak tu,. hahaha

Auto gate mahal la... motor mechanism pun dah dekat 3 ribu, belum pintu pagarnya lagi... baik upah bangla guard tu bukakkan pagar... sehari RM10 dah la..

gadisBunga™ said...

hahahaa!!!

sedap tak burger tuh?

smbotak said...

rilek, kaedah menterjemahkan makna romantis memang berbeza mengikut tahap umur perkahwinan. nampak memang tak romantik langsung, tapi...

tak percaya, tanya la mak abah kita apa makna romantik pada diorang...

sepa said...

eh versi otoget takdak...

...

Nizam.Ariff said...

GB,
Lamlee burger lebih sedap daripada Mctonel tau... hahaha


SM,
Ya.. ya.... romantik orang tua-tua biasanya tak ditonjolkan.... tapi hati sama-sama tau.... hahaha


sepa,
Kalau otoget memang takdenyer nak dapat cerita macam tu... versi otoget sama macam versi anak beranak dengan Tab / Pad masing-masing berfacebook... tak de interaksi.... hahaha

ibundo said...

Suruh je la si asri tu duplicate kunci pagar. Tak baik nyusahkan bini.Dahlah bini kena basuh baju, masak, nyapu, gosok baju bla bla bla.. turun bukak pintu gate pun tak boleh? Ish.. memang nak kena pelempang si asri ni.

ASH said...

tak yah ada pagor..
.
.
.
orang dulu rumah takder pagor..
pintu rumah terbuka jer..
pintu bilik tak berdaun pintu..
pakai tirai jer pun ..
tapi anak sepuluh
.
.
.
sihat...hidup bahagia

Nizam.Ariff said...

Kakpah,
SI Hasri tu saja malas nak turun kereta bukak pagor lepas tu masuk balik kereta... hahaha




Ashley,
Orang kampung dulu2 kalau mencuri ke apa ke dah tau sebab dah kenal sekampung...

Lady Windsor said...

haku kan...baca entry korang ni mesti pening klapa dibuatnya...apa taknya, watak utama tak lain dan tak bukan ialah nita azlan, hasri ,dino...adehhh korang buh nama lain bleh tak...hehe

Nizam.Ariff said...

LW,
berkenaan dgn permintaan ko tentang nama watak, jawapannya.. tak boleh... hahaha...

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com