Tuesday, January 22, 2013

Teks Ucapan... kata alu-aluan (updated - selepas event)

.

YBhg Dato'-Dato', Tuan-Tuan dan Puan-Puan sekalian,

Asssalamualaikum wbt dan Salam Sejahtera.


Pertama-tama, saya ingin mengucapkan terima kasih kerana diberikan peluang untuk memberikan sepatah dua kata pada pagi yang mulia ini. Terima kasih juga kerana kesudian YBhg Dato'-Dato', Tuan-Tuan dan Puan-Puan untuk datang ke perhimpunan ini. Semoga Allah jua yang akan membalas segala kemuliaan hati YBhg Dato'-Dato', Tuan-Tuan dan Puan-Puan semua.

Eloklah saya perkenalkan diri saya dahulu. Nama saya Nizam.Ariff. Keluarga saya panggil saya dengan nama Ariff. Kawan-kawan pula memanggil saya dengan nama Nizam. Manakala musuh-musuh saya panggil saya.... ermm... errr... dengan pelbagai nama. Ada yang panggil saya "Sial", ada juga yang panggil saya "Celaka". Malah ada juga yang panggil saya "Babi", ianya bergantung kepada situasi....

.
.
.
.
.

Sudah lepas upacara tadi.
Inilah keadaan dan suasananya...




Buat pengetahuan semua, aku tidaklah ucapkan apa yang aku tuliskan di atas tadi.




.

17 comments:

kucingorengemok said...

malam tadi takde mimpi?

gadisBunga™ said...

yang panggil rabbit ada tak?

LydSunshine said...

Kata2 aluan macam tu pun ada ke? Hehe.

secangkir madu merah said...

dasyatnya musuh2 kau panggil kau dgn gelaran yg macam tu.. tak baek taw, dosa..

Nizam.Ariff said...

KOG,
Tak de mimpi yang menyeramkan tetapi ada mimpi tentang kubur... tup-tup ko berfalsafah di fotoblogaku.blogspot.com hahaha... thanks ye.



GB,
kalau dia panggil aku 'rabbit', aku yang mengamuk... hahaha



LyDS,
takkk... itu cuma nak lepaskan gemuruh pagi tadi je sebelum beri ucapan... hahaha



SMM,
Dah nama pun musuh...
tapi yang di atas itu cuba khayalan aku je...

Kniedaz said...

Mesti mimpi jadi wakil pidato sekolah ni..atau wakil rakyat kah?

Nizam.Ariff said...

Kniedaz,
Takkkk.. ini betul2-betul, bukan cobaan... hahaha...

Kniedaz said...

buat presentation ek? hehehe

Nizam.Ariff said...

kniedaz,
haah.... dia orang minta update the crowd...
aku anti sosial, mana pandai cakap. tulis pandailah... hahaha

Daddy Ziyyad said...

Nizam Ariff ni nama betul ka, nama pena?

Nizam.Ariff said...

Daddy Ziyyad,
Nama betul campur-campur je... tapi bukan nama penuh...

tasekM said...

bukan aeron hajis ke nama ko..?

Nizam.Ariff said...

TM,
Haah.. nama penuh aku itulah...
tapi aku guna nama samaran cukuplah... hahaha

amn said...

dalam hati ada taman....cantik,segar,indah

Nizam.Ariff said...

azani,
kalaulah ada....

sepa said...

ok la... aku panggil ko Dino sahaja. hahaha

Nizam.Ariff said...

sepa,
eh .. lupalah.. aku ada satu nickname...hahaaa

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com