Thursday, April 18, 2013

Kita berpantun mariiii...

.



Tanam pinang rapat-rapat
       biar senang puyuh berlari
Pinang-pinang kutak dapat
       kupunjut-punjut kubawa lari




Bunyinya macam ganas, keras tetapi kalau dah buat cara lembut beradab tak dapat, buat cara kasar pulalah. Hmm... bunyinya agak menasabah...




.

12 comments:

cik kaki ketawe said...

haha...ok aku gelak dulu...nak ambil anak dara org kena sopan santun...kih kih..
tp betul jugak kan...tetibe aku teringat
kes kawan aku...nak kawen tp parents ppuan tu tak restu...
habis tu macam mana ehh?
kawen lari memang tak lah...

secangkir madu merah said...

ku punjut-punjut? sudah tukarkah??

aza ni said...

bikin sup...sedap

Lady Windsor said...
This comment has been removed by the author.
ckLah @xiiinam said...

Pantun ni kalau bagi ke cikgu Lias ni, murka dia! Hahaha...


***Ingat pesan Tuan Haji Alias masa taklimat kepada hakim pesta pantun...jangan gubah gubah pantun tradisi yang dah establish...

tasekM said...

anak dara mana pulak yg nak ko 'punjut' tu..?





.

Nizam.Ariff said...

cik kaki ketawe,
ko jangan tanya aku bab-bab tu...
aku tak ada pengalaman yang berguna... hahaha


SMM,
bertukar sejenak sempena PRU13 ni... hahaha


azani,
apa yang nak disup kan? hahaha



cklah,
revolusi... revolusi...
sempena PRU13 ni je... hehehe




TM,
anak ada bernama PRU13.
Siapa dia?
Nantilah kita tengok sapa yang kena tapaw dan dibawa lari ...

sepa said...

oooo ko tanam pinang yer. ko tanam rapat2... hermmmm

Nizam.Ariff said...

sepa,
biar senang puyuh nak lari sebab org yg kejar akan tersangkut..

aza ni said...

puyuh bro,jangan anak dara lak kau buat sup....hi hi

Nizam.Ariff said...

azani,
tak buat sup.... goreng dan ratah lagi sedap

aza ni said...

gorengpun sodap

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com