Saturday, May 11, 2013

Malang sungguh tak berbau...

.

Pada satu hari sebelum PRU13, aku menolong mengangkat/mengemas barang-barang orang yang berpindah ke rumah barunya.





Kepada sesiapa yang mempunyai rumah dengan jalan ke pintu masuk yang 'membukit' atau 'melurah', kejadian di atas itu mungkin berlaku. Sebuah basikal mainan beroda tiga untuk kanak-kanak 2-4 tahun yang diletakkan di ruang 'porch' telah menggelungsur dengan sendirinya ke jalan. Kebetulan pula ada lori di situ.

Mujurlah ia hanyalah basikal tanpa pemandu. Jika tidak, pemandunya mungkin 'berkecai'.

Pastikan pintu pagar sentiasa bertutup dan berkunci/berselak.




.

10 comments:

CiKPuaNLawA said...

kalau ada bau.. boleh la kita mengelak.. kan..?!...
kadang yg dah berbau pon x boleh bak elak.. walau kita cuba daya mana pon... kalau sebab itu dah di tentukan Nya...

boleh jugak mengelak kalau kita berusaha.. tp itu pon dengan izin Nya...


ummuaidan said...

risau betul ngan kes2 yg tak berbau nie kan..anak2 kecil haruslah sentiasa dipantau..

Liya Sufiah said...

Salam,
Salam perkenalan nizam...

wah bahaya cengitu. Rumah saya pun jenis macam tu jugak, tapi nasib baik depan rumah bukan jalan besar tapi still risau takut kereta jiran-2 yg besau-2 tu tak terlihat anak-2 kita kan... :(

sepa said...

lori tokeh kayu balak tu...

eh, terasa lama nar tak jengah blog ko.


.

Nizam.Ariff said...

CPL,
kalau berbau laaaagi aku takut...risau sebab dah tau nak kena... huhuhu


ummuaidan,
ya betul tu...
terleka sedikit mungkin mengundang malapetaka...



Liya,
Salam perkenalan...
Takut kereta jiran mengundur atau keluar... terkena juga nanti..


Sepa,
takpe... baca pelan2...

Teena Tna said...

Uhh.. Nasi baik kete mainan tu xd org, kalau ada,xdpt bygkn apa yg akan jd..

Nizam.Ariff said...

Teena,
itulah dianya....
kadang2 rupabentuk mukabumi sungguh berbahaya...

Lady Windsor said...

oren sungguh kaler beskal menan tu..

Nizam.Ariff said...

LW,
Sedap tak kalau dimakan..?
hahaha

ASH said...

Assalamualaikum...
Pe kabor?

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com