Saturday, June 15, 2013

Cerah langit...

.

Awan nipis, langit cerah, badan panas, hati rimas,




Namun nun di sudut dunia lain, ribut melanda, petir sabung menyabung, hujan lebat, tanah runtuh...

Sesungguhnya aku masih kurang faham resmi alam yang bernama cuaca ini.

Hak Tuhan di akhir zaman.





.

5 comments:

ummuaidan said...

Semuanya yang Tuhan jadikan ade hikmahnya..kerana hujan jgklah suburnya alam..kerana hujan jgklah menjadi bencana..Wallahua'lam..

Puteri Purnama said...

salam Nizam,
hemm kenapa aku nampak awan tu macam bentuk lembaga bersayap dan sedang terbang memandang ke bawah@bentuk orang lukisan lidi.

Nizam.Ariff said...

Ummuaidan,
Hikmah itu boleh dibahagi dua, rahmat atau musibah, kadang-kadang kita rasa ianya musibah tetapi ianya rahmat di sebaliknya....


Puteri Purnama,
kerana itulah yang ada dalam fikiran puteri... hahaha....

objek dalam foto itu hanyalah pencetusnya sahaja, otaklah yang cuba menafsirkan maklumat.... kalau maklumat pelik atau tak lengkap, maka otak akan mencungkil apa-apa saja data yang sedia ada yang dirasakan logik, untuk membina penafsiran terhadap objek yang dilihat tadi...

jadi, aku nak tanya, apa yang puteri fikirkan semasa tengok objek foto tu? kartun lidi ek? hahaha...

the malay male said...

cuaca. hujan salah, panas pun salah...haha

Nizam.Ariff said...

the malay male,
semuanya salah je... hahaha
tak bersyukur langsung...

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com