Tuesday, August 6, 2013

Sambil memandu sambil layan nostalgia

.

Tadi mencari-cari lagu untuk aku muat turun ... untuk didengar ketika perjalanan pulang ke kampung. Aku terjumpa dan terdengar lagu-lagu lama yang sungguh nostalgik. Salah satunya ialah yang di bawah ini.

Waktu itu aku masih di sekolah rendah. Aku sedang bermain gitar ini sambil duduk di buaian di bawah sebatang pokok rambutan besar. Buaian itu hanyalah sekeping lantai yang papan tebal yang diikat dengan tali lembu di kedua hujungnya sebelum digantungkan pada dahan rambutan tadi.

Angin petang sepoi-sepoi menyibak rambut... dan lagu sedih ini aku mainkan, dengan jari-jari kecil mulus aku menari-nari pada gitar Kapok.






Datang dan Pergi

Telah berlalu, datang kembali
Terbayang diruangan mata
Suka dan duka tinggal hanyalah kenangan

Datang dan pergi, sesuka hati
Menusuk di jiwa ini
Hingga dimana ianya akan berakhir

Cukuplah derita, sengsara yang ku alami
Biarlah kupergi membawa hati ini
Relakan kupergi

Kini sudah kurasakan
Cukup aku menderita
Kutak ingin lagi bercinta kedua kali

Biarlah ini kujadikan
Cubaan dalam hidupku
Bukan maksudku untuk berpisah denganmu.


Lagu: Sweet Charity




.

3 comments:

Teena Tna said...

Rumah aku pun ada buaian cmtu jugak...best duk situ + ada angin sepoi2

Jahirah said...

suka dengar lagu raya versi yg lama lagi...tp kalau org pasang yg baru2 pun layan aje la....hihi
salam aidilfitri...salah silap minta maaf ye...:)

Nizam.Ariff said...

Teena,
Duduk petang byk angin...mmg best.


Aishah,
Tu namanya evergreen...

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com