Monday, September 9, 2013

Baju free...

.

Aku biasa lihat orang-orang tua di kampung aku memakai baju T putih dengan cap 'dacing', baju percuma. Kadang-kadang mereka pakai ke kebun, kadang-kadang mereka pakai di sawah... kadang-kadang mereka pakai untuk minum di kedai kopi. Selain daripada cap 'dacing', ada beberapa cap lagi. Asalkan muat dan selesa, mereka pakai. Mereka buat 'pelasahan'...

Aku rasa, walau pun percuma dan bukan berjenama,  baju itu selesa. Sama ada selesa semasa memakainya kerana kainnya yang 'sejuk' atau mungkin merasa selesa untuk dipakai kerap sehingga lusuh kerana ianya pemberian orang. Kalau rosak pun 'bukan beli guna duit aku'.



Gambar hiasan





.

12 comments:

sepa said...

kalau pompuan pakai baju nih, aku rasa, aku mungkin terlepas pandang nombor 1 tu bro... sbb aku mungkin tertengok angka sebegini "0 1 0"... hehehe...

jadi begini "0 0".

Nizam.Ariff said...

sepa,
kalau gitu, aku pun sama macam ko gak la... hehehe

tasekM said...

nk kena siku Sepa nih..







.

Nizam.Ariff said...

TM,
Baju putih tu aku tengok agak nipis.... kalaulah dipakai berjoging kena embun atau gerimis, joging kena tukar kepada lari 100m...

CiKPuaNLawA said...

tak yah pempuan pakai pon dah oIo yee....
hahahahahaaa.... larikkkkk...!!!

Nizam.Ariff said...

CPL,
Ye la... ye la..
nantilah aku beli bra...

t.a.t.a said...

oh, aku baru terpk pasal hal ini bila last week aku ternampak pakcik tu pakai baju warna biru ada gambar dacing di belakang nya.

terlintas di fikiran aku, dia ni pakai baju tu sebab ia nya baju, dan dia tak ambil pusing pun gambar dacing itu.

ummuaidan said...

ingat zaman belajar dl pun byk dpt baju free

JunAina said...

Tempat saya kerja kadang2 bagi jugak baju free bila habis projeklah. Setahun 2-3 lai jugk la.

Nizam.Ariff said...

tata,
akau syak dia pakai baju seab ianya baju je... kalau gambo tengkorak pun dia pakai tu..


Ummuaidan,
aku kena beli gak baju kelab... takde free..

JunAina,
Kat tempat aku dapat free kalau ada hari keluarga je...

Daddy Ziyyad said...

hahahahahaha...

O 1 0 kalau pompuan takpa jugak..

Ni bangsa jantan yang membela 0....kah kah kah

Nizam.Ariff said...

Daddy Ziyyad,
walau 0 0 tapi perut menten 6 packs taw... hahahaa

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com