Monday, October 21, 2013

Burung Belatuk Warna Merah, dia batuk nak jumpa birah... nyanyian budak-budak

.


Kata Hasri:

"Tuhan mengakui bahawa semua adalah hamba-hambanya, malah semua hamba-hambanya telah mengakui akan Tuhannya... namun setelah di dunia, tak semua hamba-hambanya masih mengaku itu Tuhannya."

Pak Cu Mahat terangguk-angguk. Wak Sal terangguk-angguk. Wak Lan Polis Pencen terangguk-angguk. Makcik Wok pula tercuit-cuit bahu orang sebelah untuk bertanya, "apa ke halnya?" Bedah Lawo geleng-geleng kepala kepada Makcik Wok. "itu baru mukadimah nak jual ubat kuat agaknya".

Kata Hasri:

"Jadi, tidak hairanlah jika kita dapati bahawa manusia mencuba pelbagai cara untuk mencari Tuhannya... sedangkan, caranya sudah pun dinyatakan dengan jelas...jelas sejelas-jelasnya.."


Kata Hasri:

"Ibarat burung belatuk berjambul merah, terbang dari pokok ke pokok menarah dahan mencari makanan...setiap pokok dihinggapnya. Setiap pokok juga ditarahnya, dipahatnya..."

Pak Cu Mahat tergaru-garu kening. Wak Sal tergaru-garu kepala.


Kata Wak Lan Polis Pencen, "Minta maaflah, bila dah masuk bab burung belatuk berjambul merah, ceritanya dah jadi tak jelas...."






.

26 comments:

sepa said...

hahahahaha... terbaik bro.!

.

Nizam.Ariff said...

sepa,
jangan kasi kelabu lagi, bro... hahaha

Daddy Ziyyad said...

elok baca cerita kau ni, dalam Taman Burung ! Baru feel ! haha

t.a.t.a said...

Wak Lan Polis Pencen! lu memang terbaek! hahaha

Nizam.Ariff said...

Daddy Ziyyad,
Aku baru perasan aku tak pernah g taman burung KL... hahaha


Tata,
pengalaman... itulah orang ada pengalaman bercakap... hahaha

sepa said...

wa straight forward jeh bro.! tapi berlapik.

...kejap, aku tengah pikir.! belatuk.! jambul merah.! dahan.!... aku rasa Hasri dah teruk tuh bro.! hahaha...


.

Nizam.Ariff said...

Sepa,
Takkkkkk..!!!!
Itu ko yang parah bila pikir ke dahan dan batang... kakaka.... dah bayar bil?

sepa said...

belum bayaq bro? weekend ni bro... hahahahaha...


.

Nizam.Ariff said...

Sepa,
Ooo..ok.
Semoga pejabat pos terbuka... tak tertutup... hahaha

t.a.t.a said...

Zam, sepa nak bayar bil air ye?

Nizam.Ariff said...

Tata,
ye la kut...
kesian kat dia, sibuk sangat tu... hahaha

t.a.t.a said...

eh, bukan bayar bil sekarang boleh guna hujung jari je?

sepa said...

tata,

takkanla guna jari.?! :D

.

t.a.t.a said...

eeeee ya! tak caya?

tengok aku buat. nyet, nyet, nyet.

see dah terbayo pun bil aku.

sepa said...

tata,

ada yang bulih, ada yang tak bro.!

Dino, tolong xplen eh.! aku pemalu sikit.! :)


.

t.a.t.a said...

ah hah hah hah...

pemalu rupanya.


Zam, apa benda bil yang tak boleh bayar guna jari?

Nizam.Ariff said...

Tata.
Bukan tak boleh bayar guna hujung jari jer tapi kurang wajar kalau pej pos ada berdekatan... Ok?

t.a.t.a said...

kalau kau rajin beratur, memang wajar sangat la pi bayar kat pej. pos.

Nizam.Ariff said...

Tata,
Percayalah.. sepa ialah seorang yang rajin menunggu... hahaha

sepa said...

Dino, ko jawab betul dah.! tapi, boleh tak ko kurang kan gelak kat ujung ayat... hehehe ker hikhikhik ker, atau ehem ehem ehem ker....

.
hahahahahahaha

Nizam.Ariff said...

Sepa,
Tak boleh... nanti dia ingat aku serius sangat... hik hik hik..

t.a.t.a said...

sepa, kau penunggu kah?

sepa said...

tata,

penunggu mende bro. wa out-station. hahahaha

tak caya, tanya Dino.

.

t.a.t.a said...

ye la. ye la. aku caya je la.

sepa said...

tata,

penunggu mende bro. wa out-station. hahahaha

tak caya, tanya Dino.

.

t.a.t.a said...

iye, iye. aku percaya!

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com