Tuesday, November 19, 2013

Buku percuma...

.


"Buku tu percuma..." Kata kakak yang jaga buku percuma. Sessi terakhir pun masih banyak buku lagi. Sayangnya...membazir.






"Jom ambik banyak-banyak, nak?" Saran aku kepada Ariff.

"Tadi dah ambik sebuah. Nak dibuat apa ambik banyak-banyak?" Tanya Ariff.

"Err...kita boleh buat balut tempe..." Saran aku lagi.



Aku ambil satu lagi...bukan banyak-banyak. Dan bukan untuk tempe tapi kerana buku pertama telah basah terkena air dari kapas lembab tangkai bunga ros merah. Nasib baik teddy bear kecil tak basah sama.

Dan kerana aku mahu simpan lama-lama buku itu...kerana di dalam buku tebal itu ada nama aku dan nama anak saudara...





.

11 comments:

smbotak said...

buku apa? kat mana? aku pantang benda free ni, lebih2 lagi buku...

huda said...

hai..

blogwalking,
nice blog..

visiting me back
hudakassim.blogspot.com

Nizam.Ariff said...

SmB.
Buku konvo...free pun bukan sedap nak baca..haha


Huda.
Hai...
Thanks for coming.

Ez-1 said...

haha...rupanya buku konvo... :D

harumankasehvee said...

leh simpan wat kenangan tu ...

LydSunshine said...

patut le ada nama ko dgn anak sedara ko. Buku convo ke.

cinta said...

agak2 berapa kos 1 buku tu..

t.a.t.a said...

tempe besar mana kau nak balut guna buku tu?

Daddy Ziyyad said...

nama aku takda..aku tak mau...bahaha

Nizam.Ariff said...

Ez 1.
Banyak lebih tu...

Haruman.
Ya..buat kenang kenangan anak cucu..

Lyds.
Haah...punyalah byk nama dlm buku tu. Sekolah sebelum ni takde byk mcm tu...


Cinta.
Mau cecah 35 rm...jenis kertas licau..

Nizam.Ariff said...

Tata.
Tak cukup lebar eh?

DaddyZ.
Ko takpe...blom phd pun org panggil doktor dah..haha

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com