Monday, November 18, 2013

Pahat masih berbunyi...

.

Tukul dah disimpan tapi pahatnya masih berbunyi... bidalan.






Retak akibat kerja-kerja asas tanah yang kurang sempurna. Terpaksalah disumbatkan dengan cecair perekat konkrit untuk halang retak dari terus merebak, selain daripada mengisi kekosongan yang terbentuk.

Agak-agaknya beginilah kalau hati sudah retak, pasti ada ruang kosong yang terbentuk. Untuk mengelakkan retak itu dari merebak teruk, carilah sesuatu untuk mengisinya.





.

12 comments:

Kniedaz said...

kalau hati retak boleh nampak macam ni, senang je nak tampal...tapi...

Nizam.Ariff said...

kniedaz,
eh.. betul juga tu... bukan senang nak Nampak retak dalam hati...

tasekM said...

dah setahun ke ko beli rumah tu..?


.

Nizam.Ariff said...

TasekM,
ngam-ngam warranty habis...dia orang dah pandai kira...

cinta said...

kecewa kan?

Nizam.Ariff said...

cinta,
Ya.. kechewa gak.. baru setahun lebih.

jeb said...

uishhhh...sakit hati macam niii...

retak rumah mmg boleh tampal. retak hati pemilik rumah nak buat macam mana?

LydSunshine said...

tapi walaupon tampal, masih selamat untuk didiami ke tidak?

Daddy Ziyyad said...

Teroknya retak!!
Ke kawasan kejiranan kau baru kena gegar dek gempa bumi bermagnitud 6.2 scala Ritcher? hahaha

Nizam.Ariff said...

Jeb.
Ya..retak hati bukan boleh digam...


Lyds.
Insha Allah...tapi bukan untuk selamanya...dunia tak kekal...


Daddy Z.
Hah?! Pesal aku tak rasa?

t.a.t.a said...

Nizam, kau tak rasa gegaran tu sebab kau kan spesies yang tak pijak tanah. kan?

hahaha.

Nizam.Ariff said...

Tata.
Walau tak jejak tanah tapi aku selalu tunduk ke bumi..hehe

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com