Wednesday, December 25, 2013

Cacing naik ke mata...

.

Diantara kudapan yang aku suka...makanan Jepun. Yang ini aku makan di JJ Ayer Keroh.



Bukan makan seorang tapi bertiga...




Ada orang kata kalau kerap makan ikan mentah nanti perut bercacing? Dan kalau dah banyak sangat cacing naik ke mata?

Takpe, zentel ada...





.

5 comments:

nae nematoda said...

makan ikan yang dah dimasak pun, ada gak cacing dalam perut ni...guano ni...maybe sbb dalam ikan pun ada cacing kot..erk

Daddy Ziyyad said...

aku mmg tak boleh makan sushi ni...tekak aku loya....teringat aku masa pakcik aku berkursus di Jepun...hari2 kat hotel hidang sushi, so dia & kawan2 dia tapau sushi tu, bawak naik ke bilik hotel...goreng dlm bilik! hahahaha

Nizam.Ariff said...

Nang.
Salah satu test utk tau daging ikan bercacing atau tidak ialah perahan air limau...


Daddyz.
Sama mcm bos aku...mati mati kita org suruh dia makan shashimi masa kami kat Jepun..alih alih tempura gak yang dia pilih..padahal dia yg ngajak. Dia kata nak tgk aku makan je...hehe

t.a.t.a said...

DZ, depa goreng sushi tu jadikan nasi goreng ke?



Dulu masa kecil emak aku tak bagi makan hampas kelapa. Nanti perut bercacing. Tak tahu la betul atau tak.

Nizam.Ariff said...

Tata,
Aku rasa dia goreng minyak sikit je tu.. golek2 dan siap...Sedap ke makan hampas kelapa? kalau kelapa parut tu ada la juga manis santannya...

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com