Monday, January 27, 2014

Dalam sesetengah perkara memang kita tak perlu faham...

.

Aku cuba memahami keadilan pada kacang tiga butir...




Aku masih tak faham...




.

16 comments:

Nizam.Ariff said...

Keadilan yang bagaimana, ye?
- kenapa 2 butir berkulit yang satu tidak?
-kenapa 3 butir tidak dimakan sedangkan yang lain sudah?

Atau kenapa aku perlu fikirkan tentang kacang 3 butir sedangkan banyak perkara lain yang perlu aku fikirkan dan hadapi?


Atau sepatutnya aku tak perlua fikirnya langsung?

Rapunzel Cikilolo said...

sebenarnya kau tak makan kacang...

errmm

haha!

Nizam.Ariff said...

Rapunzel,
itu yang aku tak faham, kenapa aku ambil juga kacang tu?

JunAina said...

Sebab habit. Kebiasaan nasi lemak mesti ada kacang.

Rai Ourkizuna said...

kena buat FB page untuk menuntut keadilan bagi kacang2 tu..hahaha..

sejuta orang tuntut keadilan utk tiga butir kacang!

Nizam.Ariff said...

JunAina,
Aku makan kacang tapi kenapa 3 butir tu aku tinggalkan? Aku sendiri pun tak faham...


Rai,
Good Idea! hahaha...
Kawan aku pernah perjuangkan nasib obor-obor di selat Penang dulu...

cinta said...

kau terlalu byk brfikir. kacang je..

Nizam.Ariff said...

Cinta,
Hari ini aku senyap sahaja... kawan-kawan aku pun pelik... aku tak tau kenapa tapi aku rasa malas nak bercakap... aku biarkan minda aku yang yang bersuara...

LydSunshine said...

sedangkan dengan kacang pun ko tak mampu berlaku adil, inikan pula dgn kangkung.

Nizam.Ariff said...

LydS,
Harrr harr harr....!!!!
Excellent conclusion, sis!
Aku tabik ko 10x...

t.a.t.a said...

Masa awal kau makan kacang yang lain sebab masa tu kau lapar. Bila kau dah kenyang kau tak makan kacang tu dengan alasan, makan kacang nanti tumbuh jerawat dan juga kacang tu kalori tinggi.

Nizam.Ariff said...

Tata.
Aku dgr kacang tanah sukar dihadham...ek?

jenanese said...

Nak dijadikan asbab kepada rezeki makhluk lain.

Kacang tu tak dimakan. Lalu pekerja buang. Tikus datang makan.

Boleh camtu? Hehe

Nizam.Ariff said...

Jeb.
Ye...ada logiknya.

t.a.t.a said...

Tak pasti pulak pasal tu. Tapi kalau ikut pengalaman sendiri, kangkung yang susah nak hadam.

Nizam.Ariff said...

Tata.
Kalau pengalaman aku, taugeh sukar dihadam...

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com