Friday, January 10, 2014

Pam petrol yang tiga suku...

.


Ketika di kaunter di sebuah stesyen petrol...

"RON95...RM60. Minta resit, ya."

"Pam nombor berapa, ya encik?"

Aku menoleh ke kereta. Aku tinjau-tinjau  nombor pam petrol...

"Err....errmmm..." Aku tak berapa pasti.

"Pam setengah....." Kata aku akhirnya. Mulanya dia berkerut dahi tapi kemudian dia tersenyum...


Nasib baik aku tak letak kereta di pam di sebelahnya. Kalau tidak, aku akan kata...

"Pam tiga-suku...!"








.

11 comments:

t.a.t.a said...

Pam satu per dua.

Nizam.Ariff said...

Tata.
Haaaaa...tu la yg tepat..

LydSunshine said...

gini pun ada. Betul la tata jawab tu. Satu stroke dua.

Rai Ourkizuna said...

hahaha.. dah macam nama jalan 1 stroke dua tu..

gadisBunga™ said...

hahaha!!! kalau aku dah tentu blur abis!

Nizam.Ariff said...

Lyds.
Ok. Lenkali aku ckp gitu...

Rai.
Sepatutnya dia letak tanda (-) dan bukan palang...

GB.
Takpe..main tunjuk guna jari pun boleh diterima...haha

Lady Windsor said...

Pam setengah ya...haha. aku selalu sebut pam kiri, pam kanan..lepas tu budak tu jahat kata, pam atas ke pam bawah kak...cisss!

Nizam.Ariff said...

LW.
Itu dah bunyi lain je....hahs

suka suka said...

Macam2 intepretasi... depa kena set satu lagi sistem pengecaman lokasi :)

aizamia3 said...

Pengguna jadi keliru..

Nizam.Ariff said...

suka suka,
jenuh nak maintain la pulak... byk sangat system...

aizamia,
Ya.. setuju sangat.
Tapi aku rasa pam di situ untuk motorsikal...jadi boleh pam 2 motorsikal pada masa yang sama...

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com