Saturday, February 1, 2014

Asap putih dari daun yang terbakar...

.

Inilah yang pernah aku tulis dulu...




Dedaun resah yang kering dimusim luruh, dibakar ... asap putih menerawang memanjat angkasaraya mahu pergi kepada matahari untuk mengadu tentang jahatnya manusia barangkali...

Bau asap putih yang tebal itu berjaya menarik imbauan kenangan dari masa silam.

Tentang menjadi superman yang terbang di celah celah awan, tentang menjadi sang kelembai menyumpahi manusia yang tak mahu mandi petang, tentang menjadi anuar zain atau suhaimi meor hasan... tentang apa apa pun...




.

10 comments:

Puteri Purnama said...

cantiknya gambar dan puitisnya ayat ayat.

t.a.t.a said...

Aku suka bau asap daun-daun kering yang dibakar. Best!

Wan Ahmad Izudean said...

mengimbau kenangan di rumah :)

Nizam.Ariff said...

Puteri.
Biasa biasa je tu kak..


Tata.
Habis la lubang hidung nanti hangit..

Wan.
Ada masanya bila ada masanya kita terimbau juga..

suka suka said...

Suka bau daun kering dibakar...esp daun jambu ... aroma yg unik..pasti mengimbau kenangan kerana rumah dulu dulu pasti ada aktiviti membakar.... zaman kecil2 hingga dewasa.... sekarang...kalau dibakar pasti ada yg kaitkan dengan jerebu..

Ellie Mariana Abdullah said...

Sudah lama tak membakar daun2 kering. Sejak aku datang dan bermastautin.

Rindu..

:)

Nizam.Ariff said...

Sukasuka.
Boleh berebut nak bakar sampah...hehe

Waterlily.
Jgn bakar cadar langsir dah la kak...tak sama baunya haha

t.a.t.a said...

Kejap aje pun hangit nya tu.

Su @ Aya said...

aku bakar daun-daun kering hampir tiap2 petang wey! tak der daun, aku cari kayu2 kering. sejuk2 ni, sedap berdian.

tgh dgr lagu misteri cinta suhaimi meor hassan. hahaha...

Nizam.Ariff said...

Tata.
macam kena salai... hahaha


Su,
Perghh.. berdiang!
Aku jeles, okey....

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com