Friday, February 14, 2014

Bila jari-jari menjadi malas...

.

Sebenarnya, kalau aku malas nak tulis entri, aku tuliskan puisi atau pantun sahaja.
Kerana ia ringkas, mudah dan cepat... hahaha.

Tapi, emosi jiwa untuk puisi atau pantun itu bukan aku dapat sejam dua...mungkin pendam dan fikirkan berhari-hari lamanya. Selepas pasti apa yang aku rasa, barulah aku luahkan ke dalam bentuk puisi atau pantun.



Aku lihat dia berlari kencang
seolah-olah dunia tertinggal di belakang
tak jemu-jemu mengejar bayang-bayang

Tapi...

Dia lihat aku hanya diam tak berganjak
kerana dunia itu sebenarnya yang bergerak
sedangkan aku tidak.



Ini ngomelan aku tentang apa?
Hmm.... shhh.... tekalah.




.

9 comments:

t.a.t.a said...

Pasal buang angin eh?

ewanthology said...

pasal org malas kot. huhu

Rapunzel Cikilolo said...

pasal mood kerja. kadang rajen. kadang malas.

Nizam.Ariff said...

Tata.
Jauh sgt tu...

Ewan.
Malas....? Mungkin juga ada tp bahasa mulianya konservatif...haha

Rapunzel.
Pasal cari kurnia di dunia...perangai manusia...

Nur Syuhada said...

betul..kadang-kadang puisi kena ambil masa lama juga..salam singgah..

Nizam.Ariff said...

Nur.
Salam dan selamat datang.
Puisi tanpa perasaan mgkin tak jadi kut...

Embun Melati said...

Tulis lah apa pun Encik Nizam, readers akan sokong bila diorang dah mula suka tulisan Encik Nizam.:)

Su @ Aya said...

baca puisi tu, aku membaygkan aku berlari setempt!

Nizam.Ariff said...

Embun.
Ye ke sampai gitu sekali?


Su.
Keh keh keh...mu lawok...haha

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com