Sunday, March 16, 2014

... ilmu kapal terbang..

.


Seminggu ini  banyak siaran TV memaparkan berita terkini tentang MH370. Bukan sekadar berita, mereka juga menjemput pakar-pakar yang terlibat dalam industri penerbangan untuk berkongsi ilmu. Bukan sahaja pakar-pakar dari industri, malah dari ahli-ahli akademik juga.

Tentang ilmu navigasi
Tentang ilmu mengemudi pesawat
Tentang ilmu radar
Tentang ilmu kejuruteraan informasi
Tentang ilmu satelite
Tentang ilmu geografi
Tentang ilmu strategi dan taktikal


Kalau kita mampu menonton dan memahami semuanya, kita semua menjadi orang celik ilmu-ilmu berkaitan aviation dalam tempoh seminggu....syabas!

Inilah express tuition untuk satu Malaysia.






.

15 comments:

Rapunzel Cikilolo said...

huhuhu.

kite semua hanya mampu melihat kan?

CiKPuaNLawA said...

tapi ade juga yang tak ambil tahu... tapi buat2 tahu... ade juga yang taham teros... uhhuuu... ok tu jaa...

CiKPuaNLawA said...

taham tu shortform bg --tak paham--

Nizam.Ariff said...

rapunzel.
melihat dan cuba memahami...


CPL.
taham..???
aku baru dgr tu...haha. tapi aku percaya ko faham sbb ko terer bab2 gini....kanz?

t.a.t.a said...

CPL, aku ingat talam. What talam got to do with the aviation knowledge? Hahaha.

Nizam.Ariff said...

tata.
terfikir gak nak makan nasi dlm talam...

Kniedaz said...

lagi banyak kita tau, lagi banyak kita tak tau...ko paham??

Nizam.Ariff said...

kniedaz,
haah...tapi sebab dah faham pasal komen tu, lagi banyak aku tak fahamnya... hahaha

Rai Ourkizuna said...

banyak belajar daripada insiden yg berlaku ni.. husband la suruh belajar sbb banyak tanya sgt tanya dia.. haha

Nizam.Ariff said...

Rai,
Hahaha... dia pun malas nak citer...

Lady Windsor said...
This comment has been removed by the author.
Lady Windsor said...

aku pun daripada tak faham jadi faham pasal kapal yg boleh terbang ni...tapi agak seriau juga ni sebab aku akan naik kapal terbang lagi esok lusa dalam tempoh hampir 13 jam..tawakal!

Nizam.Ariff said...

lw.
semoga semuanya selamat...

LydSunshine said...

betul-betul. aku setuju sgt. tetiba aku rasa ilmu aku bertambah bila dgr forum pasal mh370 kat tv.

Nizam.Ariff said...

LyDS,
Mesti ko dah terer jadi jurutera radar kan..?
hahaha

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com