Friday, April 25, 2014

Lempeng...

.




Ada pisang
Ada tepung
Ada garam, tak ada gula
Ada kismis
Ada minyak zaitun
Ada minyak avocado




.

17 comments:

t.a.t.a said...

Kalau pisang kan dah manis, sedap nya makan macam tu aje. Jangan letak banyak sangat tepung, ala-ala lembik sudah. Yang tu sedap!

cinta said...

mula2 td tersilap baca ingatkan lempang.

Nizam.Ariff said...

Tata.
Haah...tp yg tu aku bubuh terlebih tepung...takpe, ada stok pisang lg.

Cinta.
Sampai ati ko...
Hahaha

Ellie Mariana Abdullah said...

ptg2 ni..nengok lempeng aku lapar beb. Dewan makan tutup sebab budaknya balik kg.


ps. sms akak alamat ko. no ko dah hilang dlm simpanan.

Nizam.Ariff said...

Waterlily,
Ok... dah sms.

Ellie Mariana Abdullah said...

hp tinggal kat umah. Kang akak tgk. Betul ke ko tak de Fb ni Zam?

nae nematoda said...

sedapnyaa lempeng...letak susu pekat banyak-banyak...sodapp :D

Nizam.Ariff said...

Waterlily,
wa tak main FB, kak...tak gorjes la ada FB.... hahaha


Nang,
Nak makan dengan madu tapi tak sempat nak siram madu... hehehe

t.a.t.a said...

Waterlily,

Saya pun tak de FB kak. Haah. Setuju dengan Zam. Tak vogue la ada FB. Hahahah.

Nizam.Ariff said...

Tata,
*hi-5*

Kniedaz said...

aku tak suka lempeng pisang..aku suka lempeng tepung cicah sambal tumis cili padi..

aku ada FB tapi aku tetap vouge :P

aza ni said...

boleh salut dengan jem

t.a.t.a said...

Fida.

Lempeng tepung cicah sambal tumis cili padi? Hmm tak hilang kejawaan engkau eh.

Haha.

tasekM said...

kalau tambah nyor sedap tak?


.

Nizam.Ariff said...

Kniedaz.
Ooo...itu feveret aku...

Azani.
Dah jd penkek la pulak..


Tata.
Kniedaz jawa ek? Ooooo


TasekM.
Kalau org melaka mmg campurkan kelapa parut...sedap gak tu...campur sikit air kelapa dlm adunan...cicah dgn sambal...

Jap..jap..aku bg resepi pjg2 pun bukan ko nak buat...kan? kan? ...hehehe

gadisBunga™ said...

minyak avocado??

Nizam.Ariff said...

GB.
Yup...aku jumpa kat kedai org Arab.

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com