Tuesday, August 12, 2014

Adakah aku seorang lelaki NORMAL ???

.

Tadi...

Aku berjalan di kaki lima. Ada seorang lelaki sedang berjalan tidak jauh di depan aku. Tiba-tiba aku terdengar bunyi penutup besi longkang yang dipijak oleh lelaki itu.

Anehnya, aku tak menoleh kepada lelaki itu tetapi aku menoleh kepada seorang lelaki lain yang berdiri di tempat lain tidak jauh dari aku. Aku toleh padanya sebab tiba-tiba dia menoleh pada lelaki yg berjalan di depan aku.

Aku sendiri pun pelik kenapa aku tak toleh kepada sumber bunyi itu tetapi aku toleh pada refleks lelaki lain... Padahal lelaki itu tak toleh kepada refleks aku.

Sepatutnya aku dan lelaki yang sedang berdiri itu sama-sama menoleh kepada lelaki yang memijak penutup besi longkang tadi. Dengan kata lain, refleks lelaki yang berdiri itu betul sedangkan refleks aku pelik!
.
.
.

Jenuh... hampir seharian aku berfikir, apa yang tak kena dengan aku.
.
.
.
.
.
.
.
.

Akhirnya, aku buat kesimpulan begini...

Aku tak menoleh pada lelaki yang pijak penutup besi longkang itu sebab 'it was expected' oleh aku. Jadi aku tak beri refleks kepadanya.

Aku menoleh pada lelaki yang sedang berdiri itu sebab kelakuannya 'was unexpected' oleh aku. Atas sifat ingin tahu, refleks aku adalah kepadanya.


Kesimpulannya...aku lelaki NORMAL...!  Yeayyyy...!!!





.

4 comments:

Dr K said...

kau akan jadi lelaki abnormal, kalau kau terpikat dgn lelaki yg pijak penutup longkang...hahahaha

Nizam.Ariff said...

Daddyz.
Kah kah kah.....tak hagak-hagak komen ko eh....

Ana Jingga said...

lain dari yang lain..pelik juga kan..:)

Nizam.Ariff said...

Ana.
Pelik tp normal..haha

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com