Sunday, August 17, 2014

Kopi Pak Belalang...

.




Kawan. sepejabat aku. ada beri. sebekas kopi mentah.
Jenis Arabica. dan. sebekas kecil. biji kopi. yang telah siap. dia panggang.

Dia. panggang. tanpa campur apa-apa. hanya biji. kopi.
Dan. rasanya. seperti kopi di pekan sehari.
Wangi ada. warna tak hitam sangat. seperti white coffee.


Aku pula. cuba panggang segenggam. malam tadi.
Dan. kopi aku. seperti kopi Pak Belalang.
Minum dengan tutup hidung.
Mana wanginya?
Apa silapnya?






.



7 comments:

CiKPuaNLawA said...

panggang camne boleh jadi gitu..
kena ade kaseh sayang masa panggang tu.. baru rasa sedapppp ja walopon sbnrnya x sedap --aura tu penting-- muahahahahaaaa

smbotak said...

hitam pekat macam keruk dari belakang kuali jugak ke?

Nizam.Ariff said...

CikPuanLawa.
Dia dah pesan, panggang dgn api kecil...
Tapi...aku ni gelojoh agaknya...tak sabar nak tgk jadi hitam.... Haha.

SM.
Tak....langsung tak keluar warna hitam.
Malah, bau pun tak wangi....aku syak, biji tu hangit..

CiKPuaNLawA said...

saya nak sikit boleh..?!

Nizam.Ariff said...

CPL.
Yang blom sangan boleh la...yg aku sangan blom menjadi. PM address eh....

Kniedaz said...

ko panggang sampai hangit kot..tu yang tak wangi

Nizam.Ariff said...

Kniedaz.
Abis tu kawan kita kata sangan sampai hitam....manalah tau hitam tu hangit atau mmg warna kopi...;)

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com