Tuesday, December 16, 2014

Minyak terapung-apung...

.


Beberapa tahun dulu...dan tahun-tahun berikutnya, kalau kita boleh ingat lagi, harga teh tarik dan roti canai dinaikkan 10sen demi 10sen.

Roti canai harganya dari 80sen sehingga sekarang jadi 140sen. Itu belum kira saiz yang secara magis mengecut (segelintir).


Asas dan alasan  kenaikkan adalah sama...kenaikan kos yang disandarkan ( akhirnya ) kepada kos bahan api.


Sekarang, harga petrol diapungkan.
Sekarang dan mungkin selama sebulan dua lagi harga minyak mentah dah menurun.

Kalaulah ditakdirkan harga petrol turun lagi, adakah harga teh tarik dan roti canai akan disemak semula?


#apungkanhargatehtarikdanroticanai



Oooppss!!!

Masih ada alasan.
Susu dan tepung dihantar dengan lori diesel!

Arghh...!


#hargatehtarikdanroticanaiTAKKANturun!!!






.

11 comments:

CikAnie said...

saya peminat roti canai,, rasanya belum pernah lagi dengar roti canai turun harga,,

Nizam.Ariff said...

CikAnie.
Rasa-rasanya mcm tak turun harga la tu....

ewanthology said...

tak nak boikot roti canai dgn teh tarik ke?
manalah tahu diorg turunkan harga bila dah tak laku nnt. hehe

Nizam.Ariff said...

Ewan.
Boikot x seswai....
Tebar sendiri kat rumah lebih baik...haha

aizamia3 said...

Memang takkan turunlah.. dah naik.. akan naik lagi bila adanya peluang.. ;)

CiKPuaNLawA said...

pasni alasan nya ..suma barang di kena kan GST...

kedai2 kecil pon kena GST.... barangan GST...

roti teh tarik pon GST lah....

Nizam.Ariff said...

Aizamia.
Kesempatan diatas kesempitan orang...huhu


CPL.
Dah agak rasanya gst jd sandaran pulak...
Padahal nak gst pun blom tentu tahu lagi.

CiKPuaNLawA said...

agak2... kalau GST...

kebarangkalian untuk inflasi sifar ..boleh terjadi lagi tak... ;(

Nizam.Ariff said...

CPL.
Tgk pd situasi semasa, inflasi tak boleh sifar...
Thn depan mgkin tahun recession...hoho

cik kaki ketawe said...

nampaknye yg perlu dibanteras adalah kedai mamak dulu... hahahaaa

Nizam.Ariff said...

CKK.
Wargh..warghh...warghh....
Nanges klu x dpt minum teh tarik mamak...

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com