Tuesday, March 31, 2015

Asam Jawa dan GST

.

Lepak-lepak petang-petang di taman tasik.
Aku terlihat pokok-pokok asam jawa berbuah lebat.

Mama basuh ikan dan ayam guna asam jawa.
Jadi, aku pergi ke pangkal pokok.
Aku cekak dahannya yang melentur.
Aku gegar-gegar...bertaburan buahnya gugur.
Ariff dan aku ambil beberapa biji.





Aku bawa pulang sebagai bekalan percuma.

Asam Jawa akan kena GST tak?
Kalau ada, nanti aku ulangi lagi pokok-pokok itu.





.

13 comments:

Kakzakie said...

Asam jawa yg raw (belum tua betul) kakak makan cecah dgn asam boi sedap tau:)

Hari itu kakak petik di perkarangan Maahad Kluang, Johor. Ada banyak buah bergayutan.

Kalau kena GST kakak pun nak pergi petik lagi:)

sudipVSsenduk said...

buat air asam jawa, minum tengahari rembang... ais kasi lebih

cinta said...

Asam jawa tak kena gst

Nizam.Ariff said...

Kakzakie.
Dah la asam, cicah asam boi lagi? Perghh....power akak....haha

SvS.
Takut nak buat air...eeiii...

Cinta.
Ye ke?
Dah packing tu ada gst la kut...

S u M i E said...

tak pernah jumpa pokok asam jawa..yg betul2 punye...tengok tenet jee..

ewanthology said...

Rezeki tu..jgn ditolak

Daddy Ziyyad said...

aku tau la kerja sapa kalau tgk pokok asam jawa kat taman tasik shah alam tu togel

sharamli said...

Terus kecur air liur. dulu suka amik kat dapur gaul gula. Lagik sedap dari yg kita beli yg balut dgn plastik lutsinar tu. haha

tasekM said...

kopak sikit nk tgk isi dalam.

Nizam.Ariff said...

Sumie.
Meh sini...kita gegar pokok tu....haha

Ewan.
Ya...rezeki tu....free..

Daddyz.
Alaaa.....musim baru nnt berbuah la lagi...

Sharamli.
Asam tu ok...gula tu yg kurang ok....haha

Tasekm.
Kopak ke kopek? Kopak tu terpokah...pecah
Aku panggil kopek...ko typo eh? Haha

tasekM said...

tak.
sengaja aku taip kopak.
kot aku taip kopek kang ko tu macam2.
menyampah aku.

kah kah.


.

Nani said...

sedapnya..cicah lak dgn gula...

Nizam.Ariff said...

Tasekm.
Eerrmmm....tapi maksud ko kopek buah kan? Haha


Nani.
Asam tu ok..gula yg tak ok..haha

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com