Saturday, June 20, 2015

Kisah si penjual air di bazaar

.

"Bang...mari bang, mari bang... Ada macam-macam air sedap ni." Teriakan si penjual air dapat mengatasi riuh rendah bingit pengit di bazaar ramadhan.

Air minumannya nampak menarik. Dalam keadaan tekak kontang, segala yang berais tampak menyegarkan...!


+ ' pilih bang yang mana...sedap² semua'

- ' err...saya nak yang tu...yang tu...eh yang tu pun nampak sedap.'

+ ' plastik kecik atau besar, bang?'

- ' semua besar...'

+ ' errr....banyak ni bang... Kembung karang.'

- ' takpe...nak rasa semuanya.'

+ ' kalau nak rasa, saya bungkus yang kecik² je ye?'

- ' tak mau.... nak bungkus besar² semua...haus ni.'

+ ' sabar bang...sabar...bulan puasa memang nampak macam tu...'


Serba salah dia nampaknya...padahal tadi teriak kuat2 suruh beli macam².

+ ' beginilah bang... Berbuka nanti abang minum yang ini dulu...esok air yang lain pulak...ok?'





.

5 comments:

cinta said...

Ada eh org mniaga camtu? Kagum la.

Nizam.Ariff said...

Cinta.
Sketsa je

Tijah said...

ni kisah benar ke bro? hehe.

Nizam.Ariff said...

Tij.
Tak...sketsa je....

Rapunzel Cikilolo said...

kalo ada la orang jual air mcm tu kan?

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com