Sunday, April 3, 2016

Satay sehat....

.

Satay yang 'ummph' biasanya ada dicucuk ketulan lemak atau kulit ayam...untuk rasa lebih 'lemak'. Nak cari satay yang 'healthy' rasanya sukar. Lagi pun tak ada 'umpph' kalau tak ada lemak, minyak dan segala 'sin food'.

Kalau nak kurangkan 'rasa bersalah' kerana makan satay, buatlah sendiri satay tu.

Gunakanlah daging dada (ayam), kurangkanlah gula dalam perapan dan minyak ketika membakarnya.





Hmmm.... Tak best la.... Tak ada 'ummph' la pulak ! Huhuhu...



.

3 comments:

Siqah Hussin said...

aduhhh! malasnya nak buat satay sendiri. memang beli je kalau saya. hehe

sudipVSsenduk said...

satay paling mahal pernah saya jumpa, sate kambing $2.50 satu cucuk dkt Satay Station.

cinta said...

Alang2 mkn sate biar rasa mcm sate.
klau takde rasa lemak baik mkn kebab. Eheh.

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com