Friday, November 4, 2016

Minyak nak masak...

.

Bagaimana caranya untuk pastikan tiada peniaga atau individu yang beli minyak masak pek 1 liter (harga bersubsidi) lalu memindahkannya ke dalam botol minyak masak 2 liter atau 5 liter dan menjualnya dengan harga pasaran bebas?

Isu ini sama seperti gas memasak tong domestik (bersubsidi) vs. tong industri (tanpa subsidi).

Tapi tong gas itu besar dan perlukan fasiliti khas, yang kita boleh kesan dengan agak mudah.





Hmmm..... aku terfikir satu idea.... apa kata kita jadi individu yang pandai ambil kesempatan itu? Alaa... hanya perlukan gunting dan botol-botol minyak masak lama sahaja....hahaha.




.

4 comments:

Kakzakie Purvit said...

Sayangnya botol lama kakak biasa dah jual ke recycle:)
Jgn buat kerjalah dik oiii!

Rapunzel Cikilolo said...

susah nak buat mcm tu. kalo nak niaga pun dari rumah ke rumah.

lagi satu kan, rasanya limited kalau beli minyak masak beg plastik. maksimum 3 je kot sekali pembelian.

cinta said...

Kih3. Kan dh kena marah dgn kakak.

Nizam.Ariff said...

Kak zakie...
AlaaĆ aaaaaaaaaaaaa....

Rap
Part fime je..dpt lepas belanja beras jadi laa..haha

Cinta.
Aku baru je nak jd entreprenuer...dah cancel...huhu

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com