Sunday, December 4, 2016

Ikan yang tak pernah aku tahu...

.

Aku ingatkan tadi itu sotong.... rupa2nya itu  bukan sotong!




Hari tu aku ke pasar basah. Dari jauh aku ingatkan ia sotong tapi bila aku dekati, aku lihat tak ada pula sesungutnya. Yang aku nampak ialah mulut yang ternganga hampir 90°.

Ikan apakah itu?
Penjual ikan itu kata itu ikan Buih namanya. Tapi mulutnya pelik, membuatkan aku rasa ia tak makan buih. Rasanya macam ikan laut dalam je. Biasalah... ikan yang pelik2 ni biasanya dari laut dalam.



.

7 comments:

sudipVSsenduk said...

scary

Nizam.Ariff said...

SvS
Org tu kata buat goreng tepung sedap....

ctpayong said...

bab ikan ni kekadang tu tengok rupe pon boleh jadi nak makan lalu...��

Nizam.Ariff said...

Ct.
Aku pun x jd beli....ngeri

Ali Sahrim said...

ini ikan lumi ...pebret buat pais atau goreng tepong..daging lembut walau dh masak..

LydSunshine said...

Mulut ikan tu yg keluarkan buih kot? Aku tgk gmbr tu memula pun aku ingat sotom.

Nizam.Ariff said...

Ali
Oooo.....tk sbb bg tau

LydS.
Ali dah bg tau...

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com