Wednesday, June 7, 2017

Tiga malam yang penat... UPDATED THIS MORNING

.

Orang lain tidur untuk merehatkan badan. Tapi selama 3 malam berturut-turut ini aku penat sungguh.

Malam yang pertama itu aku bermimpi menjadi orang buruan kerajaan. Aku diburu kerana dikatakan ada kaitan dengan komplot keganasan. Bukan saja diburu oleh kerajaan Malaysia, malah turut diburu oleh interpol dan CIA. Waduh! Penat aku berlindung diri dari pengawasan canggih mereka. Terpaksa tinggalkan rumah. Alat2 komunikasi dibuang. Jauhkan diri dari cctv. Malah terpaksa kerap tukar pakaian dan memakai topi kerana takut ada drone CIA yang boleh cam muka aku. Babak terakhir aku dikejar ketika mahu lari keluar negara. Berlari masuk keluar bangunan. Dah macam filem Fugitive. Penat!

Malam yang kedua aku bermimpi pergi memancing dengan abang2 kawan kampung. Kami pergi ke sebatang sungai kecil di tepi hutan. Airnya hitam. Mereka pancing dapat ikan tapi apabila giliran kail aku terasa ditarik kuat, aku lihat mata kail aku tercangkuk pada mulut seekor badak sumbu! Ya, anak badak sumbu, bukannya anak badak air. Walau pun anak badak tapi dah sebesar lembu. Aku tergamam apabila anak badak sumbu itu naik ke tebing. Tiba-tiba aku terdengar jeritan 'lariiiii....!!!'. Aku pun baling kail dan berlari ke jalan besar, masuk ke jalan kampung. Aku toleh ke belakang. Anak badak sumbu itu mengejar aku dengan laju. Aku rasa aku tak dapat tandingi lariannya. Lalu aku lompat sebatang parit kecil dan terus lari melalui sawah kering menuju ke rumah. Parit itu dapat melambatkan anak badak itu. Aku berhenti sejenak untuk ambil nafas. Apabila anak badak itu berjaya lepasi parit tadi, aku terus berlari keliling rumah. Dah tak cukup tanah dibuatnya. Apabila anak badak itu ikut berlari keliling rumah, aku ambil keputusan untuk lari semula ke jalam besar, menuju ke sungai tempat kami memancing tadi. Anak badak masih mengejar aku! Akhirnya aku mengalah. Aku dah penat sangat. Aku biarkan anak badak itu hampiri. Aku nekad. Nak jadi, jadilah. Tapi aneh. Anak badak itu tak sondol aku tetapi berlari di sekeliling aku seolah-olah mengajak aku berlari lagi. Ia hanya mahu bermain kejar-kejar dengan aku rupa-rupanya. Aduh! Penat aku.

Malam ketiga yakni malam semalam, aku bermimpi tentang Alien pula. Hasil ekperimentasi kumpulan yang baru balik dari angkasaraya. Di sebuah bangunan dengan fasiliti sains termaju. Ada nampak Einstein juga. Aku tahu ada ahli sains yang tercemar dengan DNA makhluk asing. Aku cuba buktikan dan beri amaran kepada mereka semua tetapi seorang pun tak percaya. Apabila pembuktian aku telah hampir, wanita yang aku syaki itu mula marah. Aku tahu ada alien dalam badannya. Dia kejar aku untuk dibunuh. Dia kuat! Kelam kabut aku bergelut dan berlari dari bilik ke bilik di dalam bangunan itu. Aku cedera parah dalam pergelutan itu. Akhirnya aku umpan dia ke dalam satu bilik. Aku masuk ke bilik itu dan dia ekori aku. Bilik itu berdinding tebal dan salah satu dinding itu kaca. Di dalam bilik itu aku dibelasahnya cukup-cukup. Hinggakan tangannya berjaya merodok ke dalam perut aku. Kemudin dari tumit kakinya keluar sesuatu seperti tangan sotong kurita, mahu menembusi urat leher aku. Sebelum dia bunuh aku, dia kata aku telah gagal untuk buktikan. Tapi aku jawab aku tak gagal sebab aku telah dapat buktikan yang dia itu sebenarnya alien. Di sebalik dinding kaca itu ada beberapa orang saintis sedang melihat segala yang berlaku. Wanita itu menjerit marah lalu merentap isi perut aku keluar. Lalu dia merempuh dinding kaca itu tetapi tak pecah manakala ada seseorang telah tutup pintu masuk tadi kuncikannya dari luar. Aku penat!!!

Apalah mimpi aku pada malam ini pula ye? Haih....

Update: 7.6.17 pagi. 

Malam tadi aku mimpi gajah pulak!!!
Negara sedang berperang di sempadan tetapi lambat sangat nak habis. Tentera darat dan udara telah pun dikerahkan melawan musuh yang tak seberapa sangat tapi perang belum juga habis-habis. Jadi aku ditugaskan untuk menyiasat di lapangan untuk melihat apakah yang berlaku sebenarnya. Aku pun sandang beg payung terjun dan naik kapal terbang. Setelah cukup tinggi, aku pun terjun. Semasa aku jatuh bebas itu, kebetulan pula pihak musuh pun sedang lancarkan para-troopers. Tapi aneh!!! Para-troopers yang terjun itu sebenarnya adalah gajah-gajah yang terlatih untuk perang. Gajah-gajah itu mengawal tali payung terjun menggunakan belalainya. Malahan ada seekor yang dihampiri oleh pesawat telah bertindak membuka fuel cap pesawat itu lalu menyumbatnya dengan kain. Lepas tu belalainya keluarkan pemetik api Zippo dari begnya dan membakar kain tadi. Zippo??? Ya, dalam mimpi itu pun aku hairan. Pesawat tadi pun terbakar. Ahh...penatnya aku.


.

4 comments:

cinta said...

Ah.. penat aku baca mimpi kau. Keh3.
Kalau mimpi boleh direkod mesti kau dah jd kaya raya.

Nizam.Ariff said...

Cinta.
Masuk carta mingguan...haha

ewanthology said...

tak basuh kaki sebelum tido ni kot... hehe

Nizam.Ariff said...

Ewan.
Wudhuk la pulak...

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com