Thursday, December 3, 2020

Lebih 2 minggu menunggu...

 Setiap kali aku menilik bubu, aku akan labuhkan pancing dengan umpan belalang dalam sejam dua di tasik yang ini. Pancing tepi-tepi bolehlah dapat tilapia. Bila baling ke tengah, tak dimakan. Tapi nampak banyak riak ikan manggak. Pelik. 

Berdasarkan pesanan kaki pancing yang aku jumpa di situ, aku ubah kepada umpan udang hidup.

Memang betullah petua kaki pancing tu. Belum lama, tali ditarik. 


Banyak ikan itu rupa2nya. Ada juga dapat anak tilapia. Tapi semuanya aku lepaskan semula. Tak rajin nak siang ikan nipis macam tu. 

1 comment:

michelle said...

Depo 20ribu bisa menang puluhan juta rupiah
mampir di website ternama I O N Q Q.ME
paling diminati di Indonesia,
di sini kami menyediakan 9 permainan dalam 1 aplikasi
~bandar poker
~bandar-Q
~domino99
~poker
~bandar66
~sakong
~aduQ
~capsa susun
~perang baccarat (new game)
segera daftar dan bergabung bersama kami.Smile
Whatshapp : +85515373217

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com