Saturday, April 2, 2011

The Leaning Tower of Teluk Intan

.




Saja jer nak letak dulu gambar menara jam condong sebelum TasekM post dalam entri dia.

Eh, baru ingat, kamera handphone dah rosak. Dia mana boleh ambik gambar menara condong tu.







Tak jauh dari situ, ada dalam gambar itu, penjual kacang rebus. Aku suka kacang rebus dia orang kerana segar dan masih berwarna kuning.

Tak macam sesetengah penjual tu yang dah rebus berhari-hari dan naik hitam.






.


.

22 comments:

kak said...

Kenapa bila akak beli kacang rebus asyik yang basi,,menyampah sungguh!

Aku said...

Kak,
Itu yang lama punya... dah berlendir.. dia asyik rebus jer entah berapa kali. Lain kali cari la yang masih kuning dan segar, masih keras...

AZANI said...

salam zam
ia condong arah mana ya?

Aku said...

Azani,
rasa-rasanya condong arah utara-timur...

hairul392 said...

bila balik teluk intan..?
gambar bila ni...

Aku said...

hairul,
balik hari tu... anak sedara kawen.

secangkir madu merah said...

aku pun pernah amek gambar menara condong ni masa pergi ke majlis bertandang adik aku kawin...


ada jugak orang jual kacang rebus tu tarok kunyit supaya kuning kot...adakan?

Aku said...

SMM,
tak pasti pulak.
Tapi, kulit dia memang kuning semacam je... mungkin kut.
ada juga dengar taruk gula sikit bagi manis.. entah ye ke tak.

Syazwan Saidan said...

sedap ke pamam kacang tu.tak penah beli pon..haha

Aku said...

Wan,
Selalu beli kat situ... segar, masih manis...

tasekM said...

sebelah tu org juei apam balik, kan...?





.

Aku said...

TM,
Ye ke? Malam minggu je kut....

tasekM said...

apa pulak malam minggu je... tetiap hari ada le.

mule aku nk tuduh ko bukan org teluk intan nih...





.

Aku said...

TM,
Bukan salah aku...
Dah aku balik hari sabtu, aku pegi situ malam minggu jer...

Tiap malam minggu aku tengok ada...
Ate dia jual malam minggu je la.. HAHHAHAHHHAAA

Syazwan Saidan said...
This comment has been removed by the author.
tasekM said...

syazwan gakkkkk org teluk intan...


hi syazwan!

:)





nizam,
nyah kau dr teluk intan!

:p




.

Syazwan Saidan said...

tiap2 hari jual nye paman..tapi takot nak beli..debu2 habuk2 asap2 kete bertebangan hinggap kat makanan tu..hish..takut2..hahah

tasekM said...

ehhh...???

dah tak de pulak komen dia.

ko buang yek bang...?

ha ha.





.

Syazwan Saidan said...

ha'ah dah buang.huhu.silap tulis.kuar tajuk..haha

Aku said...

TM,
Ko nih.. cepat betui nengoknya... sempat gak ko baca ek?

Wan,
Ko berpihak dgn TasekM ker nih?
Ni yang tak nak ngaku anak sedara nih... hahaha

tasekM said...

syazwan dah jadi anak sedara aku... ha ha.

lagi satu.
aku dah geng dgn budak mutalib tu.
habis blog suci dia ku buat onar.

kihkihkih...





.

Aku said...

TM,
Ko memang....

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com