Tuesday, January 24, 2012

Foto untuk Siri bercakap tentang syaitan yang direjam...

.

Berikut adalah foto yang aku ambil sendiri di malam kedua aku menempelkan muka di rumah kecil itu. Foto itu adalah muntah seorang pesakit yang terdiri daripada tulang tajam, kaca, duri nimbung dan benda-benda kotor yang lain. Baunya? Macam harammmmm.. punyalah busuk kerana telah lama di dalam badan pesakit dan telah mula bernanah pun. Sejenis santau...



muntahan santau masih 'berbisa' dan 'hidup' sehinggalah ditawarkan dengan doa untuk menewaskan sihirnya



Apabila sihirnya ditewaskan, barulah 'racun'nya boleh dilihat dengan mata berupa bahan-bahan yang berbisa dan berbahaya...



Siri bercakap tentang syaitan yang direjam akan disambung di MM kerana di sana lebih sesuai untuk siri entri yang panjang seperti ini...



Siri cerita ini hanya menceritakan pengalaman aku  pada malam kelmarin dan malam semalam dalam dunia perubatan tradisional. Apa yang aku tulis adalah apa yang dilihat dengan mata zahir aku sendiri dan tulisan ini bukanlah untuk memberi pendapat tentang falsafah yang digunakan oleh pengamal perubatan tersebut.




.

14 comments:

tasekM said...

apa tanda2 terkena santau eh..?
takut lak aku.


.

-wos- said...

yer,
soalan aku sama dgn soalan tas.

bantulah kami.

cheqna said...

mintak jauh

Aku said...

TM,
entah... aku tak tau. yang biasa dgr, batuk berpanjangan, muntah2 darah...



wos,
ada juga yang kena santau tu hidupnya gelisah, hati terasa libang-libu, badan kejap panas, kejap sejuk.. bergantung kepada niat orang yang menyantau tu...dan bahan yg digunakan dalam santau tu...



cheqna,
aku pun sama... minta dilindungi...

AZANI said...

ada di beritahu tanda tanda awal adalah alamat dalam mimpi,

Aku said...

Azani,
ye ke?
Oo.. jenis mimpi ngeri-ngeri ni ek..?

AZANI said...

mimpi makan benda kotor atau tajam

Aku said...

Azani,
itu dalam kategori mimpi ngeri gak tu.. eeeiiyoo...

@xiiinam said...

Haih....tak terkata. Tak teringat nak ambil gambar lah pula 'masa tu'!

Aku said...

cklah,
takpe... asalkan dah selamat.. itu yg penting...

sepa said...

aku pernah dgr gak ttg santau.

Aku said...

sepa,
selalu dengar, banyak cerita...

jeb said...

wah..firsttime gua tengok benda ni secara real..

Aku said...

Jeb,
tengok kat mana?
gambar tu ke?

itu belum cukup real sebab ko tak cium bau muntah tu... kakaka

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com