Tuesday, February 28, 2012

Pink yang bertingkat-tingkat...

.





perghh... meleleh air liur.... tapi aku tak suka makan kek sangat. Hanya suka menikmati keindahan yang diukirkan oleh pembuat kek itu.

Kenapa ada majlis 'memotong kek'? Adakah sesiapa yang tahu asal usulnya?


Aku pernah lihat foto pengantin potong kek guna pedang samurai! Kalaulah kek itu satu simbolisme kepada salah satu falsafah kehidupan alam perkahwinan, apakah pula simboliknya potong menggunakan pedang samurai?


Apa-apa pun, aku suka gabungan warna kek itu... aku suka pink kaler? narhhh..!






.

9 comments:

Wanpetunjuk said...

Sy pun tak brape gemar kek. Stakat nak makan lite2 boleh lah...

*sebenarnya kek2 yg kampung lagi sedap kan....

Aku said...

wan,
aku suka lagi kek pelangi... boleh dicicah ke dalan air oren... hahaha

Tijah said...

ada jugak org buat acara potong pulut. lagi sedap tu.

tasekM said...

ah! ko mmg suka pink.
mengaku sajalah.


.

sepa said...

terus-terang aku tak tau asal usul potong kek... :)

.

AZANI said...

flavour strawbwrry kan?



my faveret...kata usop wilcha...

Aku said...

Tijah,
aku pun lebih suka pulut daripada kek sepanjebob tu...




TM,
Mana adaaaAAAA...!!!

Aku suka biru-biru... romantik jer...




Azani,
Ntah la... aku tak rasa pun. tak minta sangat kek-kek macam tu...

sepa said...

brader, apsal komen aku tak masuk.?! :p

Aku said...

sepa,
entah....
blogger dah sewel la...
aku nak bukak blog aku punyalah lama....

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com