Monday, January 21, 2013

Aksi pertelingkahan adik beradik...

.

Bak kata orang, carik-carik bulu ayam pun lama-lama akan bercantum semula.
Bak kata orang juga, air dicincang tak kan putus.

Hari Sabtu baru-baru ini, aku hantar kereta aku ke sebuah bengkel. Sambil aku menunggu pemeriksaan itu dijalankan, aku mundar-mandir di dalam bengkel kepunyaan sahabat aku itu. Kemudian, aku terlihat aksi lincah dua ekor anak kucing ini.






Lama aku perhatikan mereka berdua. Seolah tak penat-penat bermain lawan-lawan. Tenaga anak muda memang begitulah, nafasnya masih panjang tak macam yang dah veteran. Mungkin juga tak menghisap rokok agaknya. Ototnya masih kenyal dan elastik, boleh dilipat-lipat tanpa putus.




.

8 comments:

CiKPuaNLawA said...

tak de gambo...

Ellie Mariana Abdullah said...

Perangai kucing masa kecil memang le gitu. Dah besar depa perang berebut kawasan. Terutama yang jantan2 ni ha ha ha..

Kniedaz said...

ooo...kucin rupanya...

Daddy Ziyyad said...

Tapi zaman sekarang, adik beradik pun boleh berbunuhan...

Nizam.Ariff said...

CPL,
Hah? Pesal tu?
Tak bleh play video tu ek...



Waterlily,
..... dan mereka akan 'criitt.. criitt' dulu merata-rata ... hahaha



Kniedaz,
.... tapip manusia pun perangai lebih kurang serupa je ...


Daddy Ziyyad,
betul tu... zaman dulu pun Habil dan Qabil, adik beradik, berbunuhan..

Watercolour said...

Bergurau je tu..

tasekM said...

org perak panggil bergumui.

Nizam.Ariff said...

Watercolour,
tapi mekik-mekik gak yang si adik... hahaha



TM,
aku kat Perak panggil bertomoi... hahaha

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com