Tuesday, March 3, 2009

Jalan2: Sulfur yg busuk



Aku dah jumpa apa yang perlu aku buat untuk nyah kan sendawa Durian yang haprak tu:



Ok. Itu untuk hari ni.
Aku ada 2 hari lagi di sini. Apa menu esok dan lusa? Hmmm...

....

Dr Scott orang Amerika.

Masa lunch, aku tanya dia, pernah makan Durian? Dia kata pernah, 2 tahun lepas masa dia pergi Penang. Tanya lagi, apa pendapat dia. Dia jawab, 'it was horrible'... dan aku tahu dia mesti luahkan balik. Dan dia kata, 'It's the sulfur ....'

Well kawan-kawan, kan aku dah kata, semua orang tak suka sulfur... hahaha.

Aku tanya lagi, pernah dengar perkataan 'Tempoyak'? Dia tak tau apa itu. Aku terangkan, 'a kinda fermented Durian'. Dia kata, ... horrible to disaster...'. Aku kata lagi, so what? Aku pun tak suka makan blue cheese, aku kata ' taste like hell, even I've never been there, I know ... '


Yes, it's the sulfur... hahaha.

Makan telur rebus pun kentut busuk jugak hape....



.




5 comments:

tasekM said...

teringat lecturer aku kata. kita makan beras wangi pun, hasilnya tetap busuk! ha ha.

kejap. daging ke tu? nampak mcm mentah je. kamu ni kambing ke harimau ni bang? hahahaha...



.

Nizam.Ariff said...

TM,
Itu itik dgn sos lemon...
Hari ni aku jadi harimau jadian...hahaha.
Eh. Baru aku teringat pasal selsema burung....alamak!

hegira said...

rasa pun dia tak mahu ke?

Yana Ismail said...

huhuhu...makanan itu sungguh cantik hiasannye..sedap tak? ;P

Nizam.Ariff said...

Alina,

Dia dah rasa Durian tu kat Penang. Tapi, tang tempoyak tu dia angkat tangan... sulfur beb, sulfur...hahaha

Princess,
Tak le sedap sangat. Macam tak cukup rempah je... yang sedap cuma Shashimi (ikan mentah) sebab dia serve red and white tuna... yg lain tu tak berapa berkenan...tapi abis 2 pinggan gak...

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com