Sunday, February 22, 2009

FiQir: Secret recipe...

Sinopsis: Entah kenapa, entah macam mana, something has awaken the other side of me. Entah macam mana, mulai sektsa terangsang itu, perasaan yang telah bertahun-tahun aku tidurkannya, is waking up. And the last entry was the wake-up call.


Recipe of disaster

Pernah dengar 'The Protocols of Learnt Elders of Zion'? Kalau belum, sila google sekarang. Bermula dengan khabar-khabar angin yang tersebar in the net 5-6 tahun lepas, aku telah cari dan kaji sumbernya. Begitu obses sehingga aku hampir-hampir menterjemahkan dalam bahasa Melayu 5 tahun lepas. Nyaris separuh jalan.

Pada mulanya, aku cuma mahu kaji fikiran Yahudi itu. Dan bagaimana bangsa yang secupak itu mampu mengawal dunia. Hampir setahun aku baca dan fikir dan baca lagi. Aku benar-benar obses. Aku tahu pengiktirafan yang Tuhan beri kepada bangsa itu, juga kutukan Tuhan
kepada mereka.

Entah macam mana, aku mendapat ilham untuk kajinya dari sudut strategi. Aku dapatkan 'The Arts of War' dalam pelbagai versi (Rozali, kalau dah pinjam buatlah cara pinjam!). Setiap versi membincangkan dari sudut penulis. Tapi aku tak suka pendapat kedua. Jadi, aku lebih suka membaca terus direct translation dan biar aku sendiri yang rumuskan.

Entah macam mana, satu hari tu, aku singgah di hentian Seremban arah Utara dan aku dapatkan 'The Hang Tuah's Strategic Mind'. Lebih bersifat cunning, licik dan berbunga-bunga, seperti juga bunga-bunga silat. Aku dapatkan 'Sejarah Melayu' versi R.O Winsted. Aku dapatkan
'Hikayat Abdullah' untuk bantu aku faham suasana Melayu silam kerana kadang-kadang gaya penceritaan menyebabkan maksud yang tersirat berlapis-lapis. Sukar.

Entah macam mana, kawan aku ceritakan tentang Mafia Laws oleh 'V'. Dia pernah nampak buku tu masa pergi ke overseas tapi tak terfikir nak beli. Di Malaysia, buku tu mungkin diharamkan.

...

Aku gaul semua sekali. Aku cuba faham semua sekali. Nyata, Protokol Yahudi itu lebih kejam. Lebih bersifat kebinatangan. Bagi mereka, orang bukan Yahudi adalah binatang yang boleh dilapah!

Mereka menafikannya. Mereka mengatakan yang Protocols itu satu penipuan, yang sengaja diada-adakan untuk cetuskan rasa benci kepada Yahudi. Tapi, bukti-bukti perlakuan mereka memang mengikut Protocols yang nenek moyang mereka tulis seratus lebih tahun dulu!


Ini adalah sinopsis yg agak panjang. Aku nak tulis sesuatu dari dalam hati. Dari dalam diri aku yang gelap. Aku tak tahu nak mula dari mana. Tapi, rasa benci aku mula keluar. Aku tak bermaksud nak pengaruhi orang. Sebenarnya, aku nak semua tahu dan bertindak sebaliknya. Tapi, aku tak tahu nak mula dari mana. Aku tak tahu.

Dan selagi aku tak tulis, rasa benci aku asyik berlegar-legar dalam diri. Percayalah, seminggu dua ini, aku sukar tidur malam. Kerana setiap kali kelopak mata tertutup, aku bayangkan yang aku adalah Mahadi yang pergi menggoncang bumi Yahudi. Aku tenggelamkan tanah mereka dan aku biarkan anak keturunan mereka terkapar lemas. Persis mereka yang membunuh benih-benih Palestine.


Serius, aku tak tahu nak mula dari mana...
'Aku sakit, tapi kamu tak menjengukKu'




.

4 comments:

ashley said...

Dalam buku 'The International Jew' karangan Henry Ford ( the founder of the Ford Motor Company) ada diletakkan senarai The Protocols of th Elders of Zion. Dulu ( zaman akak sekolah) ada ustaz/ustazah war warkan senarai terjemahan Protocols ini dalam buku 'Hancurkan Islam Leburkan Umatnya'. Buku 'Hancurkan Islam, Leburkan Umatnya'tu mungkin juga masih ada di pasaran.Buku 'The International Jew' ni memang susah juga nak cari. Suami akak beli kat Saba Islamic Media. Harga Rm30.00.Akak tak boleh nak habis baca..Bengong juga...maklumlah dah lama tinggal bende bende yang 'Heavy'. Letih membacanya. Cuma sebab dah biasa baca buku 'Hancurkan Islam, leburkan Umatnya' itu maka dapat juga sikit sebanyak mengenali agenda-agenda JAHAT Yahudi..
Bila teringatkan 'Riba', cengkaman Yahudi yang dah sebati dengan sistem kewangan di Malaysia, akak rasa suami berada di jalan yang betul kerana perjuangkan sistem perbankan Islam...the least that he can do..
sekian.

kakpah said...

marah dan benci boleh makan diri. apa kata mulakan dengan wudhu' dan minta petunjuk daripadaNya.

tasikmerah said...

luahkanlah. aku dengar.




.

Nizam.Ariff said...

Ashley,
Aku dengar dah ada terjemahannya, tu sebab tak jadi nak translate, tapi tak jumpa kat mana. Masa sekolah pun Ustaz ada cerita tapi fragmen. Berita tentang Henry Ford ni pun ada disentuh.

Kakpah,
Masih geram kak..

TM,
Hati kamu baik...

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com