Wednesday, February 25, 2009

SkeTsa: Hujan turun dari tengah malam...

Subuh dah boleh ditakrifkan sebagai subuh gajah. Tok Ketua merenung baki titis-titis air hujan yang turun dari cucur atap zink. Hujan turun tak henti-henti sejak malam tadi. Pagi ni baru sidang. Tok Ketua capai handphone. Dia sms Mail Kerbau.

-: Bila nak datang? Aku dah tunggu lama ni.
+:Bangun lambat la Tok, tak leh tido.

-: Apsal lak?
+:Mlm tadi sejuk, aku temankan ayam jago sampai subuh.
Aku suruh masuk reban, dia tak mau, asyik nak berkokok je.
Aku tolak, dia keluar balik, tolak, keluar balik.
Ni yg susah hati ni.

-: Kamu sekeh je kepalanya, nanti lembik, masukkanlah.
Aku selalu buat macam tu kat ayam jago aku.



Tok Ketua campakkan handphonenya ke atas sofa. Muka Mail Kerbau terbayang-bayang di kelopak matanya. Benda senang macam tu pun tak boleh selesai. Alasan! Tok Ketua mengerling isterinya yang mengunyah-nguyah pisang goreng panas.


Di seberang sana, Mail Kerbau terima mesej terakhir Tok Ketua dengan penuh tanda tanya...




.

3 comments:

tasikmerah said...

mencarut!

hahahahahaha.....




.

kakpah said...

no komen

Nizam.Ariff said...

TM,
Mana ada. Aku ikhlas...tak ada yg tersembunyi...

Kakpah,
Alaa... komen la kak.

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com