Saturday, March 28, 2009

Lepak-lepak sambil menyedut angin segar




Dia dah nak masuk 3 bulan.

Dia suka lepak kat situ.

Dan dari situlah dia tergelincir lalu jatuh.


Kesian....



Tapi, dia ok.



.

11 comments:

addyaholix said...

dia comel bang.
tak setanding mimi saya yang mengadap tuhan tempoh hari.

ashley said...

Apasal orang boh loceng pada kucing?

kakpah said...

itu jagad nko ke. come nye.
ashley, jordan aku ada loceng gak. senang nak tau dia kat mana bila tak nampak. lagipun, kucing nak begaye gak..haha..

SHIMI said...

berapa lama ko trained itu kucing untuk kasi pose itu macam

Nizam.Ariff said...

Addy,
Takziah. Aku harap gambar ni tak terlalu mengimbaukan mimi kamu.


Ashley,
Macam Kakpah kata, dia ni nakal sikit. Kucing jantan, asal bukak pintu je terus terpa keluar. Kalau ada loceng tu senang sikit nak tau kat mana dia pergi.

Kakpah,
Apasal nama jordan? mesti ada sesuatu yang berlaku semasa di Jordan kut... hehehe

Shimi,
Tak yah train. Dia memang selalu lepak kat situ sebab angin masuk kat situ. Bila kena angin, dia pun high semacam...

meza said...

comei nya jagad tu.
patutla Mem suka timang si jagad tuh.

hehee~

tasikmerah said...

aku. tak ada kucing yg cantik2. aku hanya bela kucing jalanan. mereka datang. mintak makan. aku bagi. aku bela sampai besar. bila besar mereka pergi. sedih juga hati aku... :(



.

Nizam.Ariff said...

Meza,
TU sebab kadang2 aku jeles gak. Aku pun nak manja2 macam kucing tu... meeooowwww!

TM,
Tak pe. Orang kata, kucing datang bawak rezeki. Ada pendapat lain kata, kucing ni boleh cium rezeki. Kalau dia datang, maknanya kat rumah kita ada rezeki.
Atau secara mistiknya, kucing tu mungkin datang sebab dia tercium rezeki nak datang.
Atau untuk pendapat yang lebih ekstrem, kucing jalanan ni boleh nampak malaikat rahmat.
Jadi, usahlah bersedih sangat wahai adik ku sayang, yang datang kan pergi jua. Yang penting, bagaimana layanan kita kepada dia semasa dia singgah sebentar.
Kalaulah denganh hanya memberi minum anjing yg kehausan bisa membawa kita ke Syurga, apatah lagi kalau memberi makan dan kasih sayang kepada kucing-kucing jalanan itu. Sesungguhnya, berkasih-kasihan itu bukan hanya kpd manusia, malah untuk sekian makhluknya, seperti hadis....., oleh itu, kasih-sayang yang kamu curahkan semasa memberi dia makan akan tentu dicatatkan. Mana tahu dia doakan kesejahteraan untuk kamu. Sekurang-kurangnya, dia pasti mendoakan rezeki mengalir melalui kamu... bersenang-senanglah hatimu, wahai adikku sayang...

Ikhlas dari
abangmu yang jauh

kakpah said...

nizam, sejak dua menjak ni akak tengok kau dah macam tuka haluan je. He..he..baguslah tu. pencen nanti boleh kau jadi ustad.
Akak balik dari jordan kucing tu dah beberapa hari kat rumah. kucing datang. anak-anak merengek nak bela. sebab tu taruk nama jordan.
Memang. kucing datang bawa rezki. Akak warning dekat jordan masa tu. akak cakap kalau kau nak tinggal kat rumah ni , kau jangan terkencing terberak dalam rumah. dan doakan rezki untuk kami.
Dia tak terkencing terberak dalam rumah.
Dia juga bawa rezki,alhamdulillah.

tasikmerah said...

sayang kamu juga...

;)

Nizam.Ariff said...

Kakpah,
Tu namanya tukar selera. Jangan anggap buang tebiat pulak dah le... saja je nak susun ayat.. hehe

TM,
Auuuwww!!! Hahaha

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com