Wednesday, August 12, 2009

Menjadi terkenal...

.


Dia nyup nyap nyup nyap.
Mama dan aku pun sama, nyup nyap nyup nyap.
Tambah kuah, tambah kicap Tamin.
Mulut kami sambung nyup nyap nyup nyap.


'Mama, Johor terkenal dengan apa?'
'Mmm... kuda kepang'


Nyup nyap nyup nyap...


'Kelantan?'
'Mmm... Wau Bulan...'

Nyup nyap nyup nyap...

'Pahang?'
'Err... Pahang... Pahang....'


'Pahang ada Siti Nurhaliza...' Kata aku, cuba bantu Mama sebenarnya.


Masing-masing jeling kat aku. Aku hulur pinggan kepada Mama, minta tambah nasi. Aku cuba sedaya upaya untuk buat-buat bersahaja, sebagai lelaki.

Pap! Apsal la mulut aku cepat sangat jawab soalan tadi ... alahai aku.






.

13 comments:

Insyirah said...

Haha. Mama fesen jealous ke? :p

Nizam.Ariff said...

Insyirah,
Kalau setakat Siti Nurhaliza tu, dia tak jeles langsung! Dia ketawa ada la...

Dia jeling tu jeling perli namanya... Ye la, aku ni jantan tua... isk isk isk..

Hasri bin Hasfa said...

nama mula ngan K nampak... hahaha

Hasri bin Hasfa said...

hahaha... at last dapat gak wa komen dlm blog luh...

ashley said...

Kalau ko jawab, Julia Rais., agak agak Mama garu kepala tak?

Kalau orang tanya aku, aku teringat Teh jerr!!
Bukan adik TM tapi teh cameron.

xiiinam said...

Zam...





Maafkan jika ku tak sempurna. Doakan daku -9 pagi 13 Ogos...

kucingorengemok said...

nasib baik dapat jugak tambah nasi tu, hehehe

Anonymous said...

Pahang? Lain kali kau jawab pipiyapong ke rahimin ke weh!

*doakanlah kakak kita tu,lawak2 pun lawak juga.Moga dia kembali sihat dan kita boleh melawak semula dengan dia*

Water Lily

tasikmerah said...

pahang juga ada mb yg tunjuk f*ck! ha ha.



.

hairul said...

pahang terkenal dengan ikan patin..

Nizam.Ariff said...

Sepa,
K tu aku sorok dalam terang.

Sepa,
Welcome to comment. Selama ni senyap jer rupanya... hahaha

Ashley,
Set-set kita jer yang kenal Julia Rais tu. Rais Yatim dia kenal le kut...



CkLah,
Aku terlambat berlayar dalam alam maya hari ni. Dan bila aku tau, cikgu dah lama tinggalkan pelabuhan... semoga cikgu selamat berlayar dan selamat berlabuh di sini.... aku tunggu. Aku tak nak ucapkan selamat tinggal. AKU AKAN TUNGGU DI SINI, PERCAYALAH... biarlah seluar-baju (isk...isk..isk) aku reput dimamah asin deburan air laut di pelabuhan ini (isk..isk..isk), biarlah aku rentung dipanah matahari (isk...isk..isk) biarlah camar mengejek aku tak sedar diri... CIKGUUUUUU>>.......... aku tunggu!!! Oh cikgu.... aku telah pun mula rindu padamu!

Ya ALLAH, Kamu berkatilah cikgu. Aku tahu, aku berdosa padaMu. Aku kerdil dan aku tersilap. Namun begitu, doa aku untuk cikgu ku adalah suci dan tulus. Amin.




Kucingorengemuk,
Resepi tu muncul pukul 7.40pm malam ni... maaf, silap teknik..


Waterlily,
Kak, aku nangis kak, cklah pegi tak bagi tau awal-awal... isk... isk..isk



TM,
MB mana satu tu??!!!
(Buat-buat tak tau...)
Tak elok tau kutuk Pahang, durian Pahang sedap tau, semanis senyuman Siti dan Julia Rais...


Dak Ai,
Aku tau, Dak Su pun org Pahang gak... hehehe

addyaholix said...

i miss u bang hahahaha!

jantan tua? ya ya aku setuju. haha!

Nizam.Ariff said...

Addy,
Errr.. maksud aku, jantan yang dah matang... hahaha

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com