Tuesday, August 4, 2009

Terbang melayang bak helang

.

Entah bagaimana mana,
angin-angin lembut bercelaru,
dalam baju,
dalam empuk sofa,
aku terbang

14
13
12
11
10
9
8
.
angin-angin mula berbisik,
tentang dosa dan pahala...
.
7
6
5
4
.
.
.

Oh bulan...
dan bintang, kutiplah perca-perca tubuhku
kumpulkan, buat bukti yang aku pernah ada di situ
Pernah hidup, pernah bernafas

Kepada angin,
terima kasih kerana sudi melayangkan aku
seperti layang-layang,
walau seketika.








.

17 comments:

xiiinam said...

aku ingin terbang beriringan

Tapi saat ku renung ke bawah
Seorang budak lelaki
Merenungku tajam
Bersama batang lastik
Dan seuncang guli

Nizam.Ariff said...

CkLah,
Jangan!
Jangan ikut aku terbang...
Biarkan aku melayang seorang.

addyaholix said...

sayap aku patah bang =(

Nizam.Ariff said...

Addy,
Sebelum jatuh dah patah?

Nizam.Ariff said...

Addy,
Kenapa lama tak update?
Lama tak datang sini?
Kat tempat kawan2 lain pun jarang nampak?

Are you OK?

addyaholix said...
This comment has been removed by the author.
addyaholix said...

yang dalam kepala makin beku bang.
aku tak hilang, cuma mungkin kamu tak nampak. dan aku masih addy yang sama. ok saja.

ermm rindu ke bang? haha!

Nizam.Ariff said...

Addy,
Risau... macam terbang jauh sangat je...

hairul said...

kita pun nak ikut terbang
jugak hehe...

tasikmerah said...

kalau ko tak bagi ikut tak apalah. terbanglah. aku tengok sahaja dr bawah.

:p



.

addyaholix said...

ya. aku terbang jauh. dalam keadaan sayap yang hampir patah. bila diamati sebenarnya aku masih ditempat yang sama.

alahai !

kucingorengemok said...

jangan lupa turun balik bila penat ye... :)

Nizam.Ariff said...

Hairul,
Jangan ikut... buruk rupanya kalau jatuh dari tingkat 14... hahaha

TM,
Ko pun nak ikut mati ke?
Silalah ke plaza Masalam, naik lif ke tingkat 14.. hahaha

Addy,
maknanya, jiwa kamu sahaja yang terbang... kesian.

KOG,
Aku masih terbang.
Tapi, kesian, ada orang tu dah jatuh berkecai...

ashley said...

Psstt..cer estimate sat berapa halaju nye bila mencecah BUMI!..
dengan ketinggian gitu..
dengan mass gitu gitu..
he he he..

( Dulu dulu kat SEKOLAH aku,ada gak budak Arch terjun bangunan. suicide. Sibuk budak injin kira halajunya!! tsk tsk tsk..CSI CSI!!)

Nizam.Ariff said...

Ashley,
Itu dah kira menyalah gunakan kematian orang ... hahaha

Takpe, basically,
Kalau jatuh dari tingkat 14 ke tingkat 4:

S=s+vt+(1/2)gt.t
s initial =0; v initial =0
S = (14 tingkat-4 tingkat)x 3m
S=30m.

S=(1/2)9.81(t.t)
30=(1/2)9.81(t.t)
60=9.81(t.t)
t=2.473 saat.

Lelaki Cina tu jatuh melayang dalam 2.473 saat je sebelum terhempas!

V= v + gt
v initial = 0

V=9.81(2.473)
V=24.261 m/s, atau
V=87.34 km/j!

Lelaki CIna tu jatuh terhempas pada kelajuan 87.34 km/j!

Hahaha....

addyaholix said...

kau kira apa bang? gila!

Nizam.Ariff said...

Addy
Ilmu kira-mengira la... hehehe

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com