Friday, October 2, 2009

Marathon puisi hati walang: Tiga ... cukuplah dulu.

.


Buat Sampean si Polan dan si Polan


Usah sampean jeling
Betis kulo memang garing
Enggak punya banyak daging


Sampean asak kulo diam
Tapi moto kulo tidak pejam
Kulo simpan dendam


Kalau sampean nguyur
Jangan sampe sampean ngabur
Kulo hanterin sampean ke kubur


Kalau sampean sanggup beri noda
Kulo sanggup terima dosa!




[Nizam.Ariff - 2.10.09, 9.15pm]



.

15 comments:

xiiinam said...

Pripon Sampean mriku?


Kulo orak ngerti......


Diparingi sabar yo...

Nizam.Ariff said...

Cklah,
Kulo wes gerem tenan. Merem pun orak keneng, kabeh orak keno. Seng laku guyu wae, kulo seng mangan ati...

Wong mangan wong... kabeh arek guna e kulo, opo wes orak eneng wong lain ka?... haih!

xiiinam said...

Opo klakune? Sopo sing nglakune ambek riko?

Nizam.Ariff said...

Cklah,
Wong atesan lah...
Gaduh-gaduh rebut kulo...

Mula-mula ingat seronok sebab dihargai.. tapi, bila ingat balik.. dia org cuma nak guna kepala dan tenaga aku je... abis madu sepah dibuang...

Takpe lah.. kerja kena ikhlas.. kan cikgu?

ashley said...

oooo makan hati ghupernye...
ati sapi tak pe arr mangan mangan...
ha ha ha..
.
.
.
walaupun tak tahu JAWA!
tetap nak menyampuk.

xiiinam said...

Enggeh.....

Nizam.Ariff said...

Ashley,
Hahaha... pelik beno bunyinye...

Cklah,
Enggeh botten sami mawon, pedih moto dientop tawon! Hahahaha...

kakpah said...

aku nak nyampuk gak...
err..err..
wong gedhe mangan wong cilik..
kah..kah..

sabau je la nizam oi..

addyaholix said...

tak faham!

lama tak jengah. ada kamu, kak tasik dan kak ashley rindu aku bang nizam?

Nizam.Ariff said...

Kakpah,
Hahaaha.... macam aku cakap pelat Nogori yo... hahaha. Dah ok sikit nih... ambik konklusi.. that's life. Aku pun mungkin meng'guna'kan anak buah aku dulu macam ni gak.. dan ini mungkin kifarat dari itu... terima je la..


Addy,
Rindu!!!
Rindu sesangat... aku hampir-hampir nak tanya Wahyudimy, kemana ko pegi. Tapi, bila ko bukak lembaran baru dalam blog kamu, aku pun faham... sabar yek...!

tasikmerah said...

addy, kami ridu ok. he he.







hari ni dh ahad. tensi lagi ke ni? ok dh kot tak?


.

Nizam.Ariff said...

TM,
Abis tensi, jadi sedih lak...

hehehe

addyaholix said...

bang nizam,
aku dah sebak ni. haha!

kak tasik,
lebiuuuu ~

Nizam.Ariff said...

Addy,
Bahasa aku kengkadang memang senang buat org sebak... hehehe

Asri said...

ko banjar eh?

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com