Thursday, October 29, 2009

Pukau

.


Trainer tu bla bla bla di depan sana. Aku hampir-hampir zzzzzzz di tepi korner sini. Aku hampir-hampir zzzzzzz sebab dingin di dalam bilik ini menyucuk hingga ke tulang.


Keadaan aku begitu sehinggalah trainer tu bla bla bla bab Neuro Linguistic Programming (NLP). Sehinggalah dia bla bla bla tentang 'rapport' dan petua-petua di dalamnya. Salah satu petuanya ialah 'mirroring'.


Dia bla bla bla lagi sehinggalah satu cerita bila mana dia pernah buat 'mirroring technique' terhadap satu awek anak mat salleh sehinggalah 'rapport' terbentuk dan awek tu pun berjaya di tawan untuk konversasi sosial.



Secara tiba-tiba aku hilang zzzzzzzz. Ajaib sungguh! Dan secara automatik aku angkat tangan aku dan bertanya:


"... mirroring ni macam pukau jugak ke?..."



Dan secara tiba-tiba juga trainer tu bla bla bla bla bla bla bla bla... panjang kepada aku.






Nak tidur payah, tanya pun lagi payah... haih!



.

15 comments:

arsaili said...

salam bro..moralnya stay awake all d time ahaha

Insyirah said...

Laaa...bro tak dengar ke apa yg dia jawab? Baru nak tanya dia buat mirroring tu mcmmana.. :P

tasikmerah said...

pukau secara on-line ko dah pas kan? hahaha...

:P



.

secangkir madu merah said...

nizam, seb baik ko tak tanya soklan yg 'out of topic', mana tau zzzz sampai mimpi & mengigau..

kucingorengemok said...

mirrorring yang berjaya akan membuatkan trainer tu sama² tidor (bukan tidor sama²)

Nizam.Ariff said...

Arsaili,
Dia punya topic psikologi... mana boleh tahan...


Insyirah,
Bab mirroring dah tau... tinggal nak praktikkan je.. sapa la agaknya aku nak buat?

TM,
Belum tahap PhD lagi... hahaha

SMM,
Hampir kak.. hampir. Aku dah menguap dah... nasib baik aku duduk row depan.

KOG,
Hah! Aku suka tu... kalaulah aku boleh mirroring trainer tu, aku naksuruh dia ajar tenik-teknik lain pulak... santau contohya... hahaha

SHIMI said...

pasal apa aku pun menguap nih bila baca entri ko nih..
teknik mirroring juga ker...

addyaholix said...

ingat nak pukau kak tasek. biar jatuh cinta. haha!

Nizam.Ariff said...

Shimi,
Mungkin juga sebab aku pandang monitor, ko pun pandang monitor... mirroring la tu.. hehee

Addy,
Ko kena pukau TM pakai Alphard! Dia hanya boleh terpukau dengan mende alah tu... hahaha

xiiinam said...

...aku pun rasa macam nak pukau seseorang sekarang nih...

ashley said...

Okay..komen aku bla bla bla bla bla..
terpukau tak?

Nizam.Ariff said...

Cklah,
Sape tu kak?
Aku teka, cik zahan... malam-malam Jumaattak perlu pukau-pukau cikgu... hehehe

Ashley,
Tak leh terpukau sebab jumlah 'bla' tu tak sama dgn aku punye.. hahaha

tasikmerah said...

addy, bukan kita dh lama bercinta ke...? hiks.

:P



.

addyaholix said...

alahai kak tasek yang pukau aku bang. adehh!

Nizam.Ariff said...

TM,
Ooo.. cinta dalam diam rupanya...

Addy,
Dia ada sepasang mata ular sawa...
mata ular sawa memang memukau.. hahaha

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com