Monday, January 4, 2010

Iklan terbuka yang membuka mata dan minda...

.

Aku rambang mata.

Kalau beli sekarung Tuborg, boleh dapat earphone percuma!
Kalau beli Nescafe pun ada tawaran hebat!
mana satu lebih bagus?






Mungkin yang ditengah-tengah tu kut... nantilah aku tanya budak-budak hingusan Melayu yang lalu lalang kat koridor depan kedai ni...



Kedai 24-7 ni pamerkan iklan ini pada dinding kaca bahagian luar, menghadap ke koridor. Ya, tujuannya untuk tarik perhatian pelanggan.


Oleh kerana kedai ini pamerkan secara terbuka, alang-alang terbuka, aku pamerkan di sini agar lebih terbuka dan lebih efektif iklannya.



Amacam?






.

11 comments:

xiiinam said...

ckLah kalau buka peti ais kat mana-mana premis seperti di atas ke...stesen petrol ke...hatta kedai runcit Pak Man ke....kalau dalam peti tu ada benda alah tu,memang tak jadi beli apa-apa...

AZANI said...

salam nizam , kalau masa dia masih ragi....aku beli......20 lagi...he he he

Nizam.Ariff said...

Cklah,
Aku buat-buat tak nampak je...

Azani,
Ada kawan aku kata, ikutan kepada Dr Asri, Grilled Lamb yang diperap dengan wine , kalau dah dibakar takpe, boleh dimakan sebab semua alkohol dah meruap...

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

pi taiping tak tepon pun.....saja hang.

Nizam.Ariff said...

Cikgooden,
Aku ingat hang kat Bangi...
kan hang kata kelas dah mula awai...

kucingorengemok said...

tiap² kali masuk 7E, timbul rasa kesian kat budak² kerja situ (kita beli air kotak teh bunga tumpang dosa sekali ke, eh?)

AZANI said...

salam Nizam, berkenaan dengan grilled lamb chop perap dengan wine...
saya pernah terbaca dalam ktab furu il masail,satu masalah yang dibincangkan adalah tamar yang di buat arak...arak ini akan di biarkan sehingga menjadi cuka....apa bila arak bertukar menjadi cuka , maka cuka halal, dengan syart proses pencukaan arak tadi secar semulajadi.tapi sekiranya terdapat bahan asing yang bercampur dalam arak sebelum arak jadi cuka,pencukaan itu tak halal keran bahan asing tadi serap arak , khuatir cuka tercemar dengan arak dalam serapan bahan asing( mungkin daun,mungkin tangkai dsbnya.)tapi sebelum arak menjadi cuka , bahan asing dikeluarkan, arak yang tinggal bertukar jadi cuka,tak mengapa, cuka dari arak boleh.
soalannya lamb chop tadi pasti 100%nyah alkohol,termasuk yang terserap dalam dagingnya.
Ini apa yang saya pernah belajar dari seorang Tuan Guru.Wallahu a'lam

tasekM said...

aku teruja ke gambor rasberi sekerat tu... he he.



.

AZANI said...

salam nizam, tambah sikit lagi...bahan asing tadi bukan untuk tujuan mempercepatkan proses pencukaan arak...

kakpah said...

kat bangi ni 7e tak berani nak buat iklan2 macam tu.

Nizam.Ariff said...

KOG,
Aku tak tau pulak bab yang itu. Kalau gitu gayanya, kedai Cina dan India pun kita tak boleh beli barangnya sebab dia orang pun ada jual arak dalam peti sejuk dia orang...

Azani,
Aku syak dia pun guna rujukan yang sama sebab semasa arak menjadi cuka, kita tahu dah masam jadi cuka tapi mungkin masih ada sedikit % alkohol yang tinggal. Kita tak pasti. lainlah zaman sekarang yang ada alat pengukur...

TM,
Ko tau tak kenapa dia sekerat? Sebab sekerat lagi aku dah makan... hahaha

Azani,
Terima kasih...

Kakpah,
Kat sini dah ramai warga asing kut, tu yang berani tampal...

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com