Tuesday, April 20, 2010

Ni Hao Ma? ... chinese tounge...

.


Dah tiga(3) hari berturut-turut kami makan berlaukkan 'kung pao'...

Mula-mula, Siakap stim ala 'Kung Pao'

Hari kedua(2), Dhori fillet ala 'Kung Pao'

Hari ketiga(3), ayam goreng ala 'Kung Pao'

Esok lusa mungkin udang masak 'Kung Pao'.

Dan mungkin juga terselit ketam masak 'Kung Pao' pulak.

Aku rasa, tema kami untuk makanan bulan ini adalah 'Kung Pao' kut.











.



11 comments:

xiiinam said...

Kung Pao?


Opo kuwi?


Kuih pau ada tak Jam?

Tijah said...

lepas tu kena kungfuuu

kucingorengemok said...

masak kung pao bahan banyak tapi guna sikit², jadi lambat habis... nak kasi cepat habis tu yang kena hari² menu kung pao kan.... hehe

Nizam.Ariff said...

CKlah,
Entahlah...chef kata macam tu, aku ikut je... darah Cina dalam badan aku semakin mencair, dah tak faham sangat istilah Cina...

Tijah,
Bukan, memula Mama kung fu depan kuali, lepas tu kami kungfu lagi... time basuh pinggan... hahaha

KOG,
Betul tu... aku guna Sos Manis ABC (Heinz), tu yang nampak berkilat berkaramel ayam tu... hahaha

tasekM said...

n3 sama konsep la ni hari...

:)



.

secangkir madu merah said...

mana resepinya?

aku nak terai..

ashley said...

Apa betui ko makan ni Ijam..eh salah panggei pulak, NIZAM?

Nizam.Ariff said...

TM,
Kebarangkalian untuk sama dgn entry ko... 1: 10000. Kebarangkalian untuk sama dengan KOG.. 1:1... hahaha

SMM,
Resepinya... antara bahan2Nya... cili kering, udang kering, halia muda, bawang besar, bawang putih, sos tiram, kicap cair, sos manis Heinz, lada sulah, minyak grapeseed, dan lauk-pauk yang di pilih kena goreng dulu. Garam dan gula mungkin tak perlu.

Ashley,
Betui kak.. nama tu yang di tulis dalam menu kedai ah pek melayu tu... hahaha

Anonymous said...

Paman,

minat sushi tak??

Nizam.Ariff said...

Pojie,
Suke sesangat...

日月神教-任我行 said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,性感影片,正妹,聊天室,
情色論壇

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com