Thursday, June 16, 2011

Wordless Thursday... ! (updated: with words)

.









(Update:)


Seperti hari-hari kerja yang lain, aku akan selusuri laluan sempit celah-celah rumah di USJ untuk ke tempat kerja. Aku memang bajet ikut lorong sejauh beberapa ratus meter tu dalam 5 minit sahaja, termasuk masa melantun-lantun dek 'batas keledek' a.k.a road bumper.


Pagi semalam, ketika melalui lorong itu, aku terserempak dengan van itu yang baru keluar dari sebuah rumah batu 2 tingkat. Tak ramai orang yang aku lihat. Mungkin saudara mara terdekat dalam 4-5 orang.


Dan aku ikuti van itu hampir dibelakangnya. Dalam fikiran aku, aku cuba meneka sama ada van itu 'berisi' atau kosong. Maksud aku, adakah van itu menghantar atau mengambil 'pelanggan'nya.


Sampai di simpang, van itu membunyikan sirennya. Van itu ber'penghuni' rupa-rupanya...


Serta-merta aku teringatkan filem ' Khurafat '...









.

12 comments:

tasekM said...

aku terus mengucap.
takut tetiba mati lak.



.

Aku said...

TM,
dah sihat..?
Entri ni tak ada mengena dgn situasi ko ek. aku dah scheduledkan awal-awal lagi... hahaha
Semoga cepat sembuh.

tasekM said...

berperenggan2.
wordlesssssssssss lah sgt...!!!







aku dh sehat.
dh bulih gaduh dah.

:P

.

Aku said...

TM,
ooo ye ke? Alhamdulillah...

Lu pegi cari pasal dulu, gua tungguuu....

Fadhilah Maarif said...

mati tu pasti, hidup lum tentu...

boleh main schedul-schedul pulak ye...hihi...

AZANI said...

zam sat aku nak gaduh dulu


sek full frontal mana....ashik jari ..jari...jari.....

AZANI said...

ok zam

kata orang kalau ada orang yang mabrur dengan Tuhan mengiringi jenazah ke kubur...sedikit sebanyak dapat kebaikan pada jenazah...

alhamdulillah ,kalau aku jenazah , nanti kau iring ya...

buah kedondong said...

Ko ngan tM pakat buat entri "wordless" ke?

tasekM said...

kedondong.
bukan pakat.
dia tu mmg ajer gemor meniru aku...




ehem!

:p



.

Aku said...

FadhilahM,
kita hanya merancang... Tuhan menentukan.. schedule to salah satu perancangan tu... hahaha.




Azani,
Ahhh! Tasek... macam kucing dia juga. malu-malu konon.. tapi letak gak gambar jeling-jeling dia tu kat blog.

Aku ikut je la kat belakang tu... nak potong tapi takut nanti kena sergah dengan si mayat tu.."apa potong-potong.." hahaha



BK,
sebelum ni KOG, NM02 dll dan buat dulu... aku cuma chup hari khamis jer...



TM,
Aku tiru KOG la... KOG kan ke idola aku... har har har....

ashley said...

semalam dan hari ini memang sudah pasti..esok belum tentu..

Aku said...

ashley,
ia juga betul untuk 'rezeki'...

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com