Tuesday, August 9, 2011

Kita mudah lupa...

.
[ Edisi Ramadhan 6 telah ada di MM... ]






Si suami tergaru-garu kepala, mencongak-congak tapi *pling* lampu tak muncul-muncul juga. Jenuh si suami berfikir tapi masih tak dapat cari puncanya. Tak ingat masa bila pula dia berbelanja sebesar itu?


Dia hempas bil kad kredit ke atas meja, kepalanya geleng-geleng, tak percaya.


" Rasa-rasanya ada konspirasi penipuan kad kredit ni..." simpul si suami.

" Cuba check dalam google..." saran si isteri.


Lalu si suami pun buka komputer riba dan memetik beberapa perkataan lalu tekan 'enter'. Dalam masa 0.125s, skrin memapar hasil carian ...



Si suami panggungkan kepala melihat si isteri. Si isteri angkat-angkat kening, bertanya.

Si suami dongakkan kepala melihat ke siling. Si isteri pun ikut dongakkan kepalanya.








Macam mana boleh lupa...? Hish...






.

8 comments:

tasekM said...

cantek lampu.
rumah aku lampu bodoh je...



.

Aku said...

TM,
alaaa.... lampu display kat kedai jer. aku beli sebab geram lampu bodoh tu memang bengap... ada satu entri pasal ' electronic ballast' bulan lepas... itu la bahananya...

Fadhilah Maarif said...

hihi..dah sampai bil , baru termenung ye..

Aku said...

FadhilahM,
manusia itu pelupa kak... masa shopping kawan dgn setan nafsu kut... hahaha

hairul392 said...

wah lampu baru..

SHIMI said...

apa yg lupa bro.
ke lupa nak bayar bil

Aku said...

hairul,
lampu raya...

Aku said...

Shimi,
lupa apa yang aku beli... pap! aparaaa aku ni... hahha

Papan Iklan

Papan Iklan
Homestay. Klik Imej

Join

BlogMalaysia.com